söndag 3 mars 2013

Sunday!

 På jobbet

Idag fyller både Mini-T och T's granne år, så idag ska vi och hämta M's present, han ska få en liten cykel med stödhjul, tror den är 16tum så då kommer den räcka ett tag, ska lägga upp kort på den sen när jag har ett kort i mobilen. Har även handlat en present till E, men jag ska inte skriva här vad det är om hon råkas gå in och kolla ;)

Dagen till ära så är det riktigt fint väder, solen skiner och det känns som att det finns hopp för våren iallafall, ett tag hade vi så att asfalten kikade fram och temperaturen låg på + men sen i Fredags började det snöa och höll i sig en bra bit in på Lördagen *suck*, börja om från början, börja om på nytt..

Älskar spegeln som I har, vill ha den!!!

Utöver att en massa fyller år idag så kommer min systerdotter och tillika guddotter på besök idag med sin kompis, de ska stanna några dagar för de ville ner till Birsta och titta på sin idol Yohio eller vad han nu heter. Detta är första gången hon kommer ner till mig själv och det var banne mig på tiden, har sagt till henne i flera år att hon kan komma när hon har lov och spendera tid med mig, men det är bättre sent än aldrig. Vi får se hur det går att ha två 17åringar under samma tak i några dagar *spännande*

Annars är det lugna puckar, har äntligen kommit mig för och skrivit på min anställning och innan Maj ska jag in och löneförhandla igen, jag har 5 härliga veckor som jag kan ta ut i ledighet när jag vill och min anställning är lite speciell så jag jobbar ALDRIG röda dagar *jippie*, om de infaller på mitt schema får jag självklart gå in och jobba om jag vill för annars måste en vikarie in men jag har ändå möjligheten att välja själv om jag vill eller ej.

På jobbet flyter allt på bra, jag trivs fortfarande riktigt bra i arbetsgruppen och vi har roligt tillsammans, det går inte en dag utan att man hinner skratta en herrans massa och det känns riktigt bra eftersom jobbet är ganska krävande på psyket. Nu längtar vi alla till våren/sommaren så vi inte är lika låsta på jobbet som vi är nu, vi vill kunna åka ut och bada och grilla o.s.v. Hör du det, du som bestämmer vilket skitväder vi ska ha, vi vill ha VÅR!

Nu ska jag ta och tvätta upp min sparkdräkt så jag kan ta med den upp till T och mysa runt i den under veckan, sen måste jag även se om jag hittar lite lunch. 

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar