torsdag 20 december 2012

Håll i hatten ;)

 En utarbetad fröken med munnen full av fika och mitt i en tugga

Eftersom jag bloggade ett riktigt långt inlägg så bestämde jag mig för att göra två, men för att ni ska få lite att vänta på så hittade jag tidsinställningen så det kommer dyka upp under dagen! När detta kommer upp så kommer vi sitta inne på tingsrätten så håll tummarna för oss. Jag vill i mitt stilla sinne tro att godheten alltid kommer vinna och att lögner alltid kommer fram, jag antar att detta är ett tillfälle då man får se om det verkligen är så eller ej.


Efter min resa norrut har mitt liv mest bestått av jobb, jag börjar ångra passen jag bokade in i Okt på gruppbostaden samtidigt som jag inte gör det, jag trivs ju kanon att jobba där, men inte kunde jag veta att jag skulle få ett jobb som skulle innebära att jag jobbar till och med mer en heltid där - mest för att jag inte kan låta bli att ta på mig extrapass ^^. Men nu har jag bara kvar två pass som är inbokade på gruppbostaden och sen kommer jag bara sätta upp att jag kan jobba där helger, om nu inte mitt schema på jobbet kommer ändras drastiskt. För er som inte vet det så blev jag erbjuden jobb där jag har hoppat in som assistent tidigare, men denna gång inte som en vanlig assistent utan som elevassistent i hemmet, de tyckte jag skulle passa bra med min bakgrund när det kommer till utbildning och jobb. Jag har väl halvt om halvt tackat ja och har jobbat där mer än heltid sen 1a Nov men eftersom det är ett 8-16 jobb (inget fel med det om man bor där familjen bor, mindre kul om man måste ta ledigt varje gång man vill hälsa på släkten och då skulle jag inte ha mycket till semester när sommaren väl kommer, föredrar att ha några dagar på mig uppe i norr med tanke på sträckan man får åka) så håller jag tummarna på att de kommer få utökade assistenttimmar på nätterna så jag får chansen att jobba skiftgång istället. Så håll tummarna för mig!!

Jag och Mini-T bygger med Duplo, hans nya favoritleksaker.

Jag har inte hunnit med så mycket som jag hade velat här nere sen jag kom tillbaka från släkten, jag har gått mellan två jobb, spenderat tid på en massa personalmöten och försökt hinna sova när chansen har kommit. Har handlat lite julklappar till familjen (och köpt julklapp till mig själv och T från föräldrarna, bra när de skickar så man får välja själv utöver paketen de redan köpt) och har kvar några få, får se om jag ska försöka hinna köpa dem på Söndag iallafall de som är till barnen som vi ska fira jul med och sen får jag ordna till systers barn innan jag åker norrut den 28:e.

Idag är jag däremot ledig, hade först tagit halvdag men efter lite övervägande tog jag ledigt hela dagen så att man inte behöver stressa iväg till tingsrätten utan kan komma dit i lugn och ro. Jag tror jag ska leta upp lite karlssonsklister och tejpa igen munnen min så att jag inte kommer öppna käften för gud vet vad som skulle hoppa ut till den där patetiska ursäkten till människa och "mamma".

Jajaja, jag ska inte sitta och tråka ut er med en massa onödig text utan tänkte bara uppdatera er lite i hur det ser ut i mitt liv just nu. Förresten, sa jag att jag har världens bästa pappa?! Han inhandlade både jobbskor och vinterkläder (arbetskläder) a la byxor, jacka, handskar och bälte till T när vi var uppe i norr, jag vill egentligen inte ens tänka på vad det gick på men det är några tusenlappar det är då säkert. Men nu har T ordentliga kläder så han syns när han pysslar på med lastbilar och sånt och jag behöver inte oroa mig för att andra inte ska se honom när han är utanför och donar med släp o.s.v. På tal om T så har han uppkörning den 10e Jan för E-kortet så håll tummar och tår för att det kommer gå lika bra som på alla andra uppkörningar och prov, jag tvivlar inte en sekund på honom men han själv ger inte sig själv så mycket credit och tro.


Jag hoppas att ni alla får en trevlig jul med nära och kära, eftersom min familj inte finns i min närhet här nere så har jag valt att spendera julen tillsammans med en god vän och hennes familj, home is where the heart is och jag tror vi kommer få en riktigt mysig julafton tillsammans med barnen. Sen när jag kommer hem så får jag fira med min älskade familj också :) Sen är det ändå ganska skönt att slippa fira födelsedagen just den dagen och känna sig som en "normal invidiv" med en "normal födelsedag".

Nu ska jag platta ut håret och leta upp kläder och eventuellt stoppa in något i munnen så att jag är redo och ser respektabel ut när vi ska infinna oss på plats där nere. Det var något jag skulle tillägga men det försvann ur minnet när jag skulle skriva ut det.

Ta hand om Er och håll tummarna för oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar