fredag 23 mars 2012

Fredag!

 Jag älskar dig genom hela universum och tillbaka igen

Det blir inte alltid som man tänkt sig, jag hade planerat att spendera kvällen med hjärtat uppe i lägenheten tillsammans med A också skulle eventuellt T titta förbi en sliten sväng också hade jag tänkt kolla med grannen vad hon gör, men nu blir det inte så. Istället ringde de från jobbet och kollade om jag kunde hoppa in och jobba natten imorgon men eftersom jag är i Sundsvall och jobbar då så gick det inte.... lite senare ringer chefen och kollar om jag kan jobba natt idag istället så sagt och gjort, jag ska jobba natt. Mitt enda villkor för att jobba var att jag fick sluta 15.30 istället för 17.00 eftersom jag ska passa en buss till Sundsvall kl 16.00 imorgon till nästa jobb.

Nåjå, jag har ju lördagkväll att spendera med nära och kära istället, jag borde vara tillbaka i stan runt 22.00 så förhoppningsvis är jag inte allt för sliten utan fit for fight! .)

Just tusan, jag höll på att glömma! Idag när de kollade med mig om jag kunde jobba så sa min ena kollega, A de ringde från X och kollade upp dig. De sa att de inte hade någon tjänst just nu till dig men att till hösten hoppas de att de har en tjänst till dig. Eller visst, de har jobb till mig under sommaren men jag sviker ju inte mitt jobb om jag inte får en tjänst någonstans som jag vet är längre tid än en sommar. Iallafall så sa kollegan min att de var riktigt intresserade av mig så det låter lovande för framtiden, tänk vad skönt det skulle vara om jag fick en FAST tjänst efter sommaren och inte behöva gå på dessa långtidsvikariat.

Nåjå, jag har inte tid att sitta här och filosofera, jag måste ta och försöka få i mig en smörgås och sen röra mig mot arbetet så att jag inte kommer dit med andan i halsen. Jag hoppas att ni alla får en riktigt underbar Fredag och ni som är lediga får njuta för mig också.

1 kommentar:

  1. Svårt det där med jobb och allt... Önskar mig ett nytt jobb men vet inte vad bara!

    Sv: blir att baka imorn! Ska göra tårtor till kalaset! Och ev ngn liten kaka till :) Igår blev det biskvier bara :)

    SvaraRadera