onsdag 14 mars 2012

Jag vet att du sover..


Det var ett tag sedan sist, men jag har inte direkt haft någon lust att sätta mig ner och fundera och skriva. Jag har tagit dagarna som de kommer och försöker tänka framåt och inte bakåt, jag försöker att inte oroa mig över saker som jag inte kan styra över och försöker hitta hoppet att det kommer lösa sig.

Lägenheten är fruktansvärt tom, det är en plåga att vara här när inte lillhjärtat finns här hemma, han var en självklar del av mitt liv i så många år. Tilda har fått vara här hemma med mig, hon är ett bra substitut men inte riktigt samma ändå, hon kryper upp i sängen men istället för att bara ta upp en liten fläck så tar hon gärna hela min sida av sängen.

Iallafall, halva veckan har gått och jag har hunnit med en arbetsintervju i måndags, den gick riktigt bra och hon skulle tipsa mig till en av sina kollegor som hon trodde kunde vara intresserad av mig, vi får se hur det går med den saken. Intervjun kändes iallafall bra och jag försöker att inte ha för stora förhoppningar.

Idag ska jag till apoteket (om de ringer och säger att de fått in medicinen) och sen förbi E med dem, annars får jag göra det imorgon istället. Utöver det är det några timmar jobb som står på agendan inför kvällen och sen ska jag nog bara gå och dö i soffan som jag har gjort de senaste kvällarna i lägenheten.

Jag hoppas att ni andra har det bra.

1 kommentar:

  1. Älskar vår soffa.. den är så skön.. alldeles för stor för vårt lilla hus men ack så skön...

    Hoppas du kommer igen och hittar orken och viljan igen! :)

    SvaraRadera