onsdag 21 mars 2012

Onsdag

"När husse är borta dansar råttorna på bordet, eller hunden tar över sängen."

Tiden springer iväg och snart är sommaren här, eller vi kanske ska hinna med våren först! :) Jag är inte allt för ofta vid en dator just nu och när jag väl är det så hinner jag verkligen inte med att blogga, jag kanske skulle prova blogga lite från mobilen men tidigare erfarenheter har bara lett till en irriterad fröken A.

Igår var jag uppe hos T med Tilda, när han åkte iväg med sin son så passade hon på att hoppa upp i hans säng och sträckte ut sig och mös som tusan, när hon hörde att dörren öppnades så kutade hon till soffan som en toka och såg ut som att hon hade legat där hela tiden. Men jag min elaking tog bildbevis så att hon inte skulle komma undan!

Idag har jag hunnit jobba i några timmar och till helgen blir det mer jobb, jag ska iväg på länsdans i Sundsvall, det kan nog bli riktigt trevligt. Jag hade egentligen andra planer som att leka med lite vänner på en fest men det får allt stå över för jobb kan man inte tacka nej till. På tal om jobb ska jag på en till intervju i början av April, jag börjar bli lite nervös men jag känner mig ändå glad och positiv (just nu iallafall för det svänger fort).

Jag och T övar på att baka bullar. "Jag har ätit de godaste bullarna ever, de slog alla andra bullar jag nånsin ätit" skrev en vän på FB efter att ha smakat dem!

Igår deklarerade jag på nätet, skulle få tillbaka 1200kr trots att jag dragit 300kr extra i månaden på lönen och lönekontoret sa att de drar rätt skatt på mig redan innan jag drar de extra hundralapparna! Tack och lov kan jag göra avdrag på 25.000kr för stödfamilj så vi får se om det går genom eller ej. Jag väntar fortfarande på min omprövning från förra årets deklaration, ska bli spännande att se om jag får tillbaka lite pengar iom att jag då gjorde ett avdrag på 30.000kr.

Annars lunkar livet på i sakta takt, det är mycket stenar på vägen men jag hoppas och tror att det kommer bli ljusare, man får bara inte ge upp hoppet. Jag hoppas att ni andra har det så bra som ni kan för nu ska jag krypa ner i soffan med en filt och försöka få mina äggstockar att försvinna dit ingen kan nå dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar