fredag 24 augusti 2012

Hejsvejs!


 Midsommar 2012 - Blek som ett skelett

 Haha, jag kan inte annat än att skratta, jag är verkligen usel på att bättra mig när det kommer till detta med att blogga. MEN ibland har jag ju faktiskt fått en riktigt orbajsningsperiod då det sprutar ur mig inlägg, det kanske kommer en sådan snart igen! :)

Idag är det äntligen Fredag och jag har kommit hem från jobbet för lite mer än en timme sedan, när jag vaknade vid 5.35 så hade jag kunnat döda för att få sova i några minuter och var helt inställd på att ta en tupplur när jag kom hem.... det gick uppenbarligen bra eftersom jag sitter här och skriver :)

Under veckan har jag hunnit jobba och varit med på inskolning på ett dagis, jag måste säga att banne mig vad kallt de hade på det dagiset. Jag är kanske bortskämd med de man har besökt innan i Kalix men de har haft en behaglig temperatur och stora lekrum, här tyckte jag att det var i det minsta laget. Men men, de har iallafall en stor lekplats utomhus så det är ett stort + och det jobbar inte bara kvinnor där och det tycker jag är riktigt bra, fler män in till förskolan så barnen får lära sig att andra "män" också kan säga nej och "uppfostra" dem.

Midsommartårtan som jag och T gjorde.

Planerna för helgen är ganska "flytande",  idag tänkte jag fara och hälsa på Herr T, men innan dess ska jag en sväng på bolaget också ska jag titta på om marknaden har blivit något större för igår kunde man inte ens kalla det marknad!

På Lördag ska jag iväg till min kära vän S på middag och lite mys, det var ett tag sedan jag var dit och jag får nästan dåligt samvete över hur lite tid jag egentligen har haft denna sommar för vänner och familj, men jobbar man mycket så jobbar man och det är bara att bita ihop och se glad ut. Förhoppninsvis kommer jag få lite mer tid nu när sommaren är över och timmarna blir färre.


Efter en stund i solen samma dag som förra bilden.

Sen till veckan är det jobb igen, men jag jobbar bara Mån - Ons och Fre så det är ganska lugnt, känns som att jag kommer hinna dona med lite av varje ändå. Jag har dock inte planerat något på mina lediga dagar som det ser ut just nu utan jag tänker helt enkelt ta dagarna som de kommer.

<3  Lova <3 2007-2012

Annat som har hänt är att min ena kisse Lova har fått vandra till de sälla jaktmarkerna. Det gick inte att ha henne kvar för hon började kissa inne, hon har alltid gjort det sen hon var liten men det hände kanske 1g/månaden och då var det om kattlådan hade blivit tömt för sent, men nu på den senaste tiden så hände det nästan dagligen och då finns det två kattlådor som båda var rena. Jag letade förtvivlat efter ett nytt hem till henne men ingen var intresserad så för två veckor sedan fick hon somna in hemma hos K's föräldrar.

Nu ska jag ta en tur nere på stan och se om jag hittar något spännande, jag hoppas att ni alla får en trevlig helg också hörs och ses vi förhoppningsvis snart igen.

1 kommentar: