tisdag 12 februari 2013

Adele - Set fire to the rain


 Ny vecka nya tag, tiden går fort när man har roligt. Vad händer i Era liv? Något spännande?

Jag tänkte fortsätta att berätta om tiden som gått som jag inte hunnit med att ta upp om. I Lördags var det dags för mig att jobba igen, jag drog iväg på Länsdans i Sollefteå av alla ställen, inse vad kallt det var där? Jag höll på att frysa häcken av mig när jag klev ur bussen. Det var en himla tur att jag tog med mig mer pengar än jag brukar göra för de hade höjt priset betydligt för Ledsagare, normalt betalar vi mellan 60-80kr för att äta på dansen och sen betalar vi bara med om vi bestämmer oss för att handla från kiosken under dansen, denna gången skulle de ha 140kr för att äta!!! Jag orkade inte argumentera eftersom jag kommer få tillbaka pengarna i slutet av mars men det kändes saftigt för mina 1,5dl!


Dansen gick relativt snabbt och min mobil hade kvar över 60% batteri när jag satt mig på bussen igen! Just tusan, jag har ju glömt att berätta att jag köpte mig en ny telefon den 26:e Jan! Jag blev med en Samsung Galaxy S2, tittade på en 3a men bestämde mig för att den var för stor och inte tillräckligt mycket bättre för att jag skulle vilja slänga ut nästan 2000kr mer, S2:an skulle tydligen få en uppdatering så det blir samma probramvara i och att få lite bättre kamera och lite snabbare mobil för de enkla saker jag gör med den var ett big NO NO.

När dansen var slut hämtade T och Tyzon upp mig på busstationen och vi åkte hem till mig för att titta på film. Tyzon sprang in som en tok, såg Tilda och rusade in i vardagsrummet och lyfte på benet, den token KISSADE på min LUDDE! Det var bara att dra igång en tvättmaskin och se glad ut. Efter en stund lugnade han ner sig och jag, T och K satt oss och tittade på film, jag somnade som en stock och vaknade av att K frågade om vi skulle ta ut hundarna, jag svarade: "Jag sover".

Kvällen tog slut och K var riktigt förtjust i Tyzon (som alla som träffar honom brukar bli), han hade legat och myst i K's knä hela filmen och snarkat på rejält och släppt sina "underbara" fjärtar som han har i kroppen just nu.

Lördagen gick snabbt men jag hade en trevlig helg och det är det som räknas, eller hur?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar