tisdag 12 februari 2013

Träning...


 Jag har blivit fruktansvärt sugen på att lösa ett gymkort så att jag kan bada, i stort sätt varje Torsdag är jag på badhuset med jobbet och varje gång jag går in där så tänker jag tanken: "Jag måste lösa ett kort" och jag tänker banne mig göra det! Nu på Torsdag ska jag in på kontoret för att skriva på min tjänst (bättre sent än aldrig med tanke på att jag jobbat på den sen Nov). Vi har bokat in tider vid ett tidigare tillfälle men då blev kontaktpersonen från skolan sjuk, men nu ska vi som sagt ses den 14:e, vilket datum att löneförhandla och tur jag fortfarande har "kärleksbetten" kvar på kroppen så jag ska se till att visa dem klart och tydligt åt dem.


Men tillbaka till det där med gymkort som jag skulle skriva om egentligen! När jag har skrivit på min tjänst så kommer jag få 1500kr i träningsbidrag och sen ytterligare 10% rabatt eftersom vi tillhör ett visst team (hur bra är inte det), men nu sitter jag och funderar på vad för slags kort jag ska lösa, jag är lite sugen på att ta ett guldkort, beroende på vad det kostar så klart, men det hade varit skönt att ha fri tillgång till relaxen när man känner för det. Annars blir det nog bara ett vanligt kort så jag kommer åt båda gymmen (måste dock boka tid med en instruktör för att få använda det ena) också får jag bada.

Jag har pratat med både S och E om att börja träna och jag hoppas och tror att vi kommer bli "tjejligan" som peppar varandra på gymmet/i bassängen och kämpar tillsammans mot ett sundare liv, jag har tyvärr kommit in i en sådan fas att jag inte kan motivera mig själv att gå ensam, jag behöver sällskapet och vetskapen om att det finns någon där jag kan prata med även om man väljer att inte göra det.

Vi får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda, kanske att det dyker upp ett inlägg här i framtiden där ni får se vad jag köper, vem vet, kanske detta blir en träningsblogg tillslut (vem försöker jag lura).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar