måndag 14 juli 2014

Blommor & Hår


Eftersom priserna är hutlösa (i mina ögon) för att få håret lockat uppe i Kalix så gick jag helt enkelt och köpte mig en egen locktång, många av mina vänner blir nog chockade med tanke på att de vet hur mycket jag avskytt mina lockar i hela mitt liv! Ja, jag har verkligen hatat mina lockar som jag hade, efter operationen försvann de dock tillsammans med 75% av mitt hår som samlades på brunnen i avloppet, men när vi gifter oss då vill jag ha lockarna där, stora korkskruvar (ungefär som mitt hår såg ut innan) också tre blommor på baksidan.

Denna tång fick jag ge under 700kr för, min vän uppe i Norr som är frisör skulle ha 1170kr för att göra enkla lockar som inte är uppsatta, inga pärlor, blommor eller annat utan bara rena / enkla lockar som inte skulle ta henne mer än 20 minuter (max). Nu får min familj istället lära sig att locka hår, denna tång rekommenderade min frisör här nere i Västernorrland, hon använder sig själv av den på salongen där hon jobbar och har fixat mitt hår vid två olika tillfällen med den. Hon säger att den är enkelt att hantera och de behöver bara komma ihåg att hålla emot lite vid fästet på löshåret, enkelt va? ;) Det kommer sluta med att jag kommer till vigseln utan hår!

När jag var på semester hos familjen så passade jag på att beställa en bukett inför vigseln och blommor som ska sättas i håret, buketten kommer bestå av min absoluta favorit när det kommer till blommor - gerberan. Denna gången blir det "mini gerberan" som kommer få närvara och färgerna i buketten kommer vara creme, rosa och vinröd, dessa kommer bindas ihop till en rund bukett med murgröna. I håret kommer jag ha tre stycken gerberor som är cremefärgade - jag tror det kommer bli toppen och litar på att kvinnan jag pratade med gör ett bra jobb.

Till barnen beställde jag inga blommor, både hon i butiken och jag tyckte att det var en bättre idé att de skulle använda blommor som finns ute i stugan eftersom det finns så mycket vackra blommor ute i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar