lördag 12 juli 2014

Semestern uppe i Norr.


Nu när vi var uppe i Norrbotten så fotade vi faktiskt med den vanliga kameran, men till min förtvivlan så kan jag inte hitta sladden så jag får inte över bilderna till datorn, den kanske är kvar ute i sommarstugan, förhoppningsvis kommer den till rätta så jag kan föra över korten till datorn och dela med mig av dem.


E4an och Melle hade riktigt roligt tillsammans (som alltid), de lekte, badade och busade hela tiden vi var där, det är så roligt att se dem tillsammans och hur de springer efter varandra. Ibland är det Melle som är jätte mycket efter E4an och vill ge henne en kram och sekunden efter försöker hon ta hans hand när de är ute och går och han sliter bort handen och säger irriterat: "Låt bli min hand".


Större delen av tiden vi var uppe spenderade de här i badtunnan, vi fick fälla ut parasollet för E4an lyckades gå och bränna sig, Melvin däremot brände sig inte alls utan ser nu för tiden ut som att han har varit 2v utomlands istället för två dagar i solen i Kalix. Vissa har bra pigment och det är inte svårt att se var han har fått dem från, hans far blir brun på nolltid (om han skulle klä av sig och sitta i solen).

 Jag fotade E2an och la ut på FB.

E4an och Melvin var nere vid bryggan tillsammans och fångade fisk med håv, båda hade på sig flytväst och hade roligt, Timo var också med dem där nere, mitt i allt bestämmer sig Melvin för att ta upp vatten i en hink så att deras fångst har någonstans att vara, vad han glömde bort var att hinken väger betydligt mer när den ska upp än när den åker ner och PLASK så åkte han med huvudet före ner i vattnet! Timo plockade upp honom direkt också utbrister E4an: "Men Melvin, varför blåste du inte i visselpipan", denna pipa hade de tidigare under dagen gått och visslat på titt som tätt tills T sa till dem: "Den där ska ni använda när något har hänt och ni behöver hjälp, om ni visslar hela tiden kommer ingen förstå att det har hänt något".

3 minuter senare var jag taggad av honom på FB "Hämden är ljuv"

1 kommentar:

  1. Låter som ni hade det bra!

    1200kr för locka lite hår?! Skojar du?! Nej det var då dåligt... :( Då är dte billigare köpa en locktång och be släkt göra det åt en :)

    lade till dig på bloglovin blev nr 3

    SvaraRadera