fredag 11 juli 2014

Wraps med Quorn

 Det var ett tag sedan jag delade med mig av något recept men detta åt jag och Timo till middag idag.

För att tillaga detta behöver du:

1pkt quorn i bitar
1 gul lök
1 gul paprika
1pkt fajitas krydda
1 burk med cocktail tomater
Bulgur
Pesto Rosso (Tomat och Basilika)
1 burk creme fraiche
1dl vatten
Tortilla bröd

Tillagningen är väldigt enkelt, hacka löken och paprikan och stek en stund, sätt i quorn, fajitas kryddan och 1dl vatten, stek tills det är klart, sätt i tomaterna som du har delat på mitten och stek så att de blir varma.

Under tiden man gör röran så kokar du bulgur enligt anvisningen på paketet, jag använde mig av grönsaksbuljong när jag kokade för att få lite mer smak på den.

Sen tar du creme fraichen och blandar i 3msk med pesto rosso.



Som ni ser på bilden så sätter man bara röran i ett tortilla bröd och viker ihop, man kan även sätta i isbergssallad i brödet men eftersom jag äter så pass liten mängd så slösar jag inte utrymme på sallad utan håller mig till själva röran och bulguren. Enkelt och gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar