måndag 24 februari 2014

Less!

Nu är jag less! Visst, jag kan ta mycket men när samma person om och om IGEN försöker lägga sitt eget skitsnack på mig så får jag nog, jag har bla tre starka exempel på detta:


1. Personen sprider själv runt till allt och alla som vill höra att en varit otrogen, men går sen själv till den berörda personen att det är JAG som gjort det. Jag hade inte sagt ett pip, utan personen själv berättade vilt och brett om denna incident till alla som ville höra om hur han minsann kommit på dem i bingen tillsammans. Jag bet ihop och orkade inte ta upp en diskussion om detta för att jag "antog" att den berörda personen ryktet handlade om skulle förstå och känna mig så pass bra att denne visste att det inte var sant. Jag blev aldrig konfronterad om detta  av denna och antog att denne hade förstått att det inte var sant - antar att jag hade fel.

2. En person (x) hade berättat ett förtroende till samma person (y) om en annan (z), Y som fick höra det gick direkt till Z (som det handlade om) och berättade detta vilket resulterade i att denne kontaktade X och var ledsen och arg. Jag får genast ett meddelande där det står: Anna, vad har du sagt till Z. Jag visste inte ens om detta och förstod ingenting och fick sedan veta vad som hade hänt, att Y hade sagt till Z vad X hade sagt. Anledningen var att jag pratade med Y och undrade vad jag skulle ha sagt för något om denne som jag inte förstod. Jag kände mig påhoppad men tog inte upp detta till en ordentlig diskussion för jag trodde i mitt stilla sinne att Y skulle berätta själv till X att det var just Y som sagt det till Z och ingen annan.

3. En person (x) kommer till mig och säger att en annan person (y) sitter och säger där denne bor att jag minsann är kär i Y och att det sägs vett och brett till alla, inte bara Y skulle säga det utan även Y's flickvän. Jag blir genast förbannad eftersom det för det första inte var sant och att det var detsamma som att spotta på mina känslor för T. Jag ringer genast upp Y och frågar vad i helvete det är som pågår och att denne vet att jag inte har några som helst känslor för honom, jag säger ingenting till dennes flickvän om att jag hört att hon också sagt det för jag ansåg inte att det var relevant. Jag och Y bråkade av oss rejält och många hårda ord var sagda från min mun, med facit på hand idag så börjar jag tro att Y faktiskt talade sanning till mig och att det var X som bara ville röra om i grytan av någon anledning.

Alla dessa gånger har jag bitit ihop, jag har gett mig in i ett rejält bråk den sista gången men låtit allt det andra vara. Nu när jag tittar tillbaka så är det ALLTID samma person som ligger bakom det, nu börjar jag fundera på vad denne har emot just mig eller om denne bara behöver lite action och drama i sitt liv, men varför i hela friden dra in mig i det hela? Samma person som själv är snabb och öppna munnen om både ditten och datten hur mycket alla ljuger, eller vad de skulle säga för skit om en åt höger och vänster. Jag har aldrig lagt någon större vikt vid detta utan valt att tro på min instinkt att personerna inte skulle göra det och därav undvikit en jävla massa onödiga konflikter och missförstånd, men så här med facit på hand så funderar jag varför i hela friden jag inte tagit upp det till diskussion för att få fram alla korten på borden.

Vid ett av tillfällena, nummer 2 så har jag faktiskt konfronterat den som spred ryktet från början och frågade om denne går och säger att jag sprider ett rykte och fick tillbaka: Nej, det har jag inte gjort för det var JAG som berättat det till folk, dum som jag var valde jag att tro på det, nu vet jag bättre.

 Nu tänker jag dock bara lägga ner detta, folk får välja att tro vad de vill om mig och om de tror så ont om mig, be my guest, jag orkar ärligt talat inte sitta och försvara mig åt höger och vänster, jag har vänner som vet vem jag är och vad jag står för, vill man tro ont om mig behöver man inte ha mig i sitt liv, det sparar både dem och mig en massa huvudvärk.

Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar