onsdag 26 februari 2014

Vit Onsdag!


Varför packa när man kan göra annat? Det är den stora frågan, jag har sen jag slutat jobbet samlat mig mentalt till att packa ner kläder till mig och parveln ni ser där uppe på bilden, har jag kommit långt? Inte direkt, jag har hittat mina badkläder och öppnat en låda i M's byrå. Planen är dock att jag ska packa lite kläder inför resan, problemet är att T har satt alla väskor på höga höjder och jag som inte bara är en dvärg utan höjdrädd får "grymma" problem då! :)

Damen som är på bilden här nere ger mig konstiga blickar idag och är extremt kelig, kanske att hon känner på sig att vi kommer åka bort imorgon, vilken tur att vi har en underbar granne som ställer upp och matar / kelar / pysslar med henne när vi är borta. Snövit har börjat med ett "nytt" trick sen några månader tillbaka, hon inte bara "vallar" mig till sängen som innan, samtidigt som hon gör konstiga ljud och sen hoppar upp i sängen, nu står hon på sängkanten och sträcker ut en tass mot mig och tar fram en klo för att försöka sätta fast den i mina kläder så att jag ska komma och lägga mig. Våran misse är verkligen inte som alla andra, det innebär att hon passar bra in hos oss här på tjädern.


Egentligen har jag inte allt för mycket att skriva idag, jag skriver mest för att jag ska slippa leta kläder, klättra efter väskorna och packa, men jag SKA göra det, jag ska bara... bara.... bara...
Ni får tänka på att jag inte är så ung något mer och behöver samla kraft och energi inför det som komma skall, jag har alltid ogillat att packa väskor men något jag är ännu sämre på det är att packa upp när jag väl är hemma igen. Jag har sett T's blickar på mig ibland när vi har varit ute och rest och jag fortfarande är och plockar kläder från väskan efter en vecka om inte mer. 

Mitt i bloggande ringde systeryster och pratade om mat på fredag som jag och herr T ska göra hemma hos mamma och pappa, detta resulterade sedan i ett samtal till mamma då jag kollade vad de var sugen på, svaret var ganska svävande så jag kom med flera förslag, antar att jag märker på Fredag vad vi ska göra. Det kom lite alternativ:

* Grekisk pytt-i-panna
* Enchilladas
* Symöteslåda

Allt låter bra i mina öron, jag är inte kräsen ;) Sen sa syster att det blir oxfiléplanka på Lördag och det låter riktigt smaskigt, antar att det blir till att motionera lite extra när vi kommer tillbaka till Västernorrland efter helgen.

Nåjå, nu ska jag sluta svamla här och försöka göra något vettigt som att fundera på hur jag ska undvika att måsta plocka ner väskorna från garderoberna! :)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar