söndag 23 februari 2014

Söndag!



Helgen försvann fort, igår när jag vaknade hoppade jag ur sängen och drog ur laddaren ur mobilen, började leta efter kläder och var "redo" att gå till jobbet, men då dök tanken upp i huvudet: "Det känns som att jag redan avverkat fredagen på jobbet" och BAM så kommer jag på att det är Lördag. Det var bara att gå tillbaka till sängen och försöka somna om, tyvärr gick inte det alls utan jag gav upp och pysslade på här hemma innan kl 8.

Jag och T gjorde en rensning igår i lägenheten, jag rensade ovanpå alla skåp och i vissa i köket, detta resulterade i att min hasselnötssirap förolyckades ovanpå mattan och jag fick skura si så där 5-6ggr för att inte klibba fast på golvet, men fint blev det och tomt!

Efter städningen gjorde vi inte allt för mycket, jag bakade en kaka och vi åt lasagne som vi hade i frysen, enkelt och gott. T drog iväg på affären en sväng och jag fick lite gurka och turkisk yoghurt så jag kunde tillverka min nya passion - tzatziki.



På kvällen kikade grannen förbi med sin karl och dotter på en liten fika, mysigt med lite främmande, meningen var egentligen att vi skulle iväg på galej men det blev inställt och blir en annan helg istället. Jag och grannen tog oss ett glas vin var, eller jag drack inte ens ett halvt, sen var jag både varm och trött och kände mig som efter en hel kvälls festande. När främmandet gick hem så kröp jag ner i badet och sen somnade jag framför en serie runt 21:30.

Helgen har med andra ord varit lugn och fin och jag laddar upp inför de sista dagarna på jobbet innan resan norrut. Det enda som stör min vardag just nu är att jag har lite värk i mitt högra knä och det är lite svullet, vet inte riktigt vad jag har gjort men det stör mig. Jag som alltid annars sitter som en skräddare får försöka sträcka ut benen och stretcha lite i hopp om att det blir bättre.


Igår fick ljuslyktan som jag fick av T och S helgen innan lysa, den är så söt och passar riktigt bra där den hänger (om jag får säga det själv), det blev även invigning av glasen jag fick av dem i förlovninsgpresent.


Nu ska jag ta och gå och pyssla och dona lite, eventuellt sätta undan resterna från min sena lunch (åt chicken nuggets med couscous) så jag har kvar till middagen, jag måste erkänna att jag är ganska lat när jag är ensam hemma när det kommer till mat, det blir samma till lunch och middag utan problem! Efter det ska jag ta och titta lite på serier och försöka "jobba" lite med mitt knä för att mjuka upp det.

Ha en trevlig Söndag där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar