tisdag 25 februari 2014

Tisdag



Alla kanske inte vet det (eftersom jag inte är vän med alla som läser på fb) så friade denna karl till mig på Nyårsafton hemma hos min syster. Storasyster sa något liknande: "Det var banne mig på tiden" och man kunde riktigt se hur hon och hennes adoptivsyster började planera möhippa och andra saker. Vi har inte bestämt när den stora dagen kommer ske, men det lutar åt att det kommer bli en ceremoni ute i mamma och pappas stuga och att vi sedan där gör det enkelt och bara gör en grillbuffé.



Vi har inte köpt några ringar, vi har dock tittat runt lite tidigare men jag har verkligen inte hittat någon som faller mig i smaken när vi varit och provat, däremot hittade jag denna på nätet och den känns som en riktig Anna-ring! Om detta blir den slutgiltiga, det återstår att se.

Jag måste bara tillägga om frieri o.s.v. bara några dagar innan T friade så var vi hemma hos min farmor som tyvärr har gått och blivit rejält dement :/ Men eftersom hon är så långt tillbaka i tiden så får man höra många historier om hennes ungdom som hon återupplever as we speak. Denna gången berättade hon att farfar min hade friat till henne på just Nyårsafton och att det var på 50-talet, kommer inte ihåg året hon sa. Ganska mysigt att T för vidare en liten tradition som en man han aldrig träffat startade inom familjen.

 

Eftersom vi åker norrut på Torsdag så bestämde jag mig idag för att ta halvdag istället för att arbeta hela dagen och sedan åka upp. Vi kommer för det första hem till Norrbotten i vettig tid, jag hinner åka och titta på en present till E4an i Birsta innan vi hämtar upp M på dagis och M hinner äta lunch där så vi kan köra betydligt längre på en gång istället för som annars då man får stanna och äta middag. Vilken tur att jag har snälla kollegor som ställer upp och går in och börjar sitt pass tidigare för det är inte allt för lätt att få in en vikarie för endast 4 timmar.



Datumet för resan med jobbet är nu spikat, den 11/3 hoppar vi på tåget ner till storstan och vi kommer stanna där till den 12/3 då tåget avgår någon gång efter 16:30. Vi ska iväg till Hässelby och besöka Törngården:

"Törngårdens autismcenter bedriver verksamheter som riktar sig till personer med diagnoser inom autismspektrum.
Törngårdens autismcenter är en ekonomisk förening. Företaget har tre boenden och två dagliga verksamheter. Vi har även en utbildningsenhet som erbjuder både extern och intern utbildning samt handledning.
På Törngårdens autismcenter har vi välutbildade medarbetare som kan bedriva verksamheter anpassad till personer med autism. Medarbetaren är väl förtrogen med de utmaningar som autismspektrat kan medföra för den enskilde individen. Alla medarbetare ska känna att de utför ett meningsfullt arbete på en arbetsplats där de kan påverka resultatet, ta eget ansvar och initiativ."

Det kommer nog bli riktigt trevligt, det låter som ett intressant och givande ställe också kommer man iväg lite från vardagslunket på jobbet. Det är inte alltid man får chansen att umgås med sina kollegor på "fritiden", vi har försökt få till en personalmiddag i flera månader men det faller alltid på någon punkt iom skiftgången på jobbet och att alla har familjer, skam den som ger sig ;)




 <3




 Oj, klockan springer iväg när man har roligt, ska ta och hälla upp den efterlängtade tekoppen och fundera på vad jag ska spendera resten av kvällen med för aktiviteter. Ha det bra alla där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar