söndag 6 januari 2013

Lista "ninjad" av Carro ;)

Stal en liten lista av en tjej vars blogg jag följer troget, tycker ni ska kika in och läsa hos henne om ni har tid!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inte gett några löften året innan, har inte hunnit med något detta heller "direkt" men jag funderar.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Fler än en av dem har fått barn, både pojkar och flickor har kommit och de är såå söta.

Dog någon som stod dig nära?
Nära och nära, min hund och katt gick bort och de stod mig nära. Men annars är det inte någon som är direkt nära för mig men för andra personer som jag älskar däremot.


Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer motion och hälsa för kroppen, det har blivit otroligt lite med det för mig 2012 om man jämför med 2011 men nu ska jag som sagt försöka bättra mig och ta tag i mitt liv. Nu har jag ju en bra "start" i och med att jag får friskvårdsbidrag via jobbet (måste bara komma ihåg att prata med chefen om det).

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
8 Nov när min chef ringde och frågade om jag ville komma och jobba den 9:e Nov för att en blivit uppsagd också frågade hon lite smått om jag kunde tänkas vara intresserad av den tjänsten.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag är alltid sjuk mer eller mindre, jag tycker 2012 har varit full av elaka och långdragna förkylningar med start där i slutet av Aug. Men jag har tack och lov varken ramlat och slagit mig eller stukat något som jag annars brukar vara bra på. Sen har jag heller inte haft så många skov med smärtan i handleden som jag har haft sen jag var tonåring.

Bästa köpet? 
Det måste nog ha varit den röda faran (så se banne mig till och inte krångla) så att T kunde ta sig till sin utbildning utan problem också underlättar den ju också vardagen med handling och alla resor norrut.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Someone like you - Adele

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och oroat mig så mycket för allt och alla, ibland måste man stanna upp och oroa sig för sig själv istället.

Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med T, hans son också hans underbara granne med familj, en helt ok jul även om jag inte var med min släkt så fick jag vara tillsammans med människor som betyder otroligt mycket för mig.

Blev du kär i år?
Jag blir alltid kär till och från i samma person, det innebär inte att jag blir okär då och då utan jag får sådana ryck ibland då kroppen bara exploderar av alla dessa starka känslor för en underbar människa som jag har i mitt liv.

Favoritprogram på TV?
Jag tittar så sällan på  TV, det jag sett mest är väl Halv åtta hos mig, annars är jag en sådan där som ser via datorn till tv'n och det är program som inte alltid visas i Sverige.


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Absolut, men hat är egentligen ett lite för starkt ord, jag slösar inte sådana känslor på människor som verkligen inte förtjänar den uppmärksamheten. Man kan säga att man hatar någon men för mig är det mer att de betyder ingenting för mig, vad som händer dem bryr jag mig absolut inte om och jag är nöjd och glad med det.


Bästa boken du läste i år?
Jag kan inte välja ut en enda bok, jag läser fruktansvärt mycket i perioder så vissa veckor kan jag ha hunnit med ett antal böcker redan.

Årets bästa film?
Samma här som med böcker, jag har sett mycket filmer och jag tycker om många av dem, förstår inte riktigt det där med att måsta utse "den bästa", jag har många favoriter helt enkelt.


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag tog det lugnt tillsammans med T, hans son och hans granne med familj, hade inte kunnat önska mig en bättre födelsedag (om nu inte min familj hade dykt upp d.v.s.).

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått en fastanställning i början av 2011 istället för mot slutet!

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Haha, ni som känner mig vet att jag verkligen inte har någon stil! När jag jobbar försöker jag se "proper" ut men när jag är hemma är det banne mig långkalsonger, tjocksockar och andra bekväma saker. Funktion/mysfaktor > snyggt.

Vad fick dig att må bra?
Mina underbara vänner och min familj, ni betyder allt för mig ska ni veta.


Vem saknade du?
Mina vänner och den del av min familj som befinner sig allt för långt bort, tack och lov finns det både internet,telefon och ibland möjligheter att röra på sig och hälsa på. Förhoppningsvis blir det lättare nu när ekonomin börjar bli lite mer stabil när jag slipper osäkerheten om antalet timmar jag ska kunna skrapa ihop varje månad.


Har du gjort något i år som du aldrig gjort förut?

Det har jag säkert, inte något jag kan komma på just nu. 

Vilka länder besökte du?
Finland, räcker inte det? ;) Jag måste verkligen bättra mig när det kommer till resande, jag vill resa när jag fortfarande är "ung" och se lite av världen innan allt "seriöst" börjar om man tänker på att skapa familj o.s.v. då allt kräver mer planering.

Vad var din största framgång 2012?
Jag gick från timvikarie till en anställd, det är inte fyskam eller? Har iof inte skrivit på något papper än, har helt enkelt inte funnits tid eftersom allt kaos på jobbet när en kollega tappade sitt barn och väntan på beslut från Försäkringskassan men en anställning har jag!

Största misstaget?
Att jag var så dum att jag litade på vissa människor i mitt liv och var så blåögd för allt som händer och sker, men ett misstag är en läxa och jag har lärt mig den tills nästa gång.

Den bästa nya personen du träffade?
Underbara S som jag träffade första gången när vi åkte ner till Elmia i Jönköping, jag är så fruktansvärt glad att jag har fått in denna underbara tjej i mitt liv och jag hoppas att vi snart ses igen!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och skulle jag nog säga, livet går upp och ner och jag håller inte direkt koll på mina up's and down's allt för mycket. Men det har varit mycket sorg både för mig och vänner och jag hoppas att 2013 kommer skona oss från sådant.


Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat min familj och mina vänner som inte bor i närheten oftare, tagit mig tid att andas och tänka lite då och då.

Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten uppe på "kullen" och bilar (köpte ju två).

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag fick en anställning, T klarade del efter del på sin utbildning o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar