torsdag 3 januari 2013

Nytt år, nya tag!



Då var äntligen 2012 slut och ett nytt år har börjat. Jag har varit uppe i Norr i några dagar tillsammans med T, det var en behövlig paus, tyvärr så bröt en förkylning ut för mig så större delen av vistelsen uppe i Norr har varit med hosta och feber och det verkar inte som att den har bråttom att försvinna. Jag testade att jobba igår efter min ledighet men fick erkänna mig besegrad och pratade med chefen så idag är jag hemma och vilar, imorgon blir det jobb igen eftersom det ändå inte är hela dagen.

Uppe med familjen hann vi inte med allt för mycket, blev riktigt begränsad iom att jag var sjuk och då inte kunde hälsa på mina kära vänner, det värker lite i hjärtat när jag inte kunde hälsa på gumman men jag vill verkligen inte riskera att smitta ner hennes lillflicka. Förhoppningsvis är jag inte sjuk nästa gång jag åker norrut.


Nordpoolen i Boden

Men vi hann iallafall åka iväg till Boden och bada tillsammans med E2-4:a, de tyckte att det var en riktigt bra julklapp och det tycker jag också, E1:an ville inte komma med utan tog pengar istället. På Nordpoolen så träffade vi på min kusin mitt i allt, det var lite läskigt eftersom jag kvällen innan frågade hennes mamma om hon skulle komma till Kalix något runt Nyår och sen mitt i allt så stöter vi på varandra i en stad där ingen av oss bor. Jag fnissade lite för mig själv sen när jag gick in i omklädningsrummet och såg att vi hade lyckats ta skåpen bredvid varandra också, världen är allt bra liten ibland.

Ett ställe värt att besöka om man är i Norrbotten

När vi hade badat klart med barnen så åkte vi iväg så de fick äta, de valde att äta på Max också handlade vi lördagsgodis, jag vet inte vem av oss som var mest trött när vi kom tillbaka till systeryster efter att ha varit på språng sen 11:30 och jag har för mig att vi var tillbaka i byn vid 18 eller något liknande.

Resten av resan spenderades mellan släkten, hälsade på farmor som blivit virrigare än någonsin, såg på hennes elektriskaljus att hon hade försökt tända det med en tändsticka, inte bara en gång utan flera som det såg ut, vi frågade henne om det men hon nekade självklart och sa att det måste ha varit någon gäst som gjort det, jag såg till så att hennes tändstickor "försvann" med oss när vi gick hem.

Som alltid går tiden alldeles för fort och den 1:a Jan begav vi oss söderut, E4:an ville åka med oss ner, hon ville hälsa på Mini-T som hon verkligen saknar, jag hoppas att syster kan komma och hälsa på snart eller att vi kan komma oss norrut med honom.

Plupp hälsade på på Nyårsafton

Vi har fotat lite kort uppe i Norrbotten men jag har inte kameran här så de får komma upp en annan gång istället. Jag har ett eller två kort på mobilen men den vill som vanligt inte visa mina bilder som är nya utan den visar gamla också kommer de och går som de behagar, jag kanske skulle ha lämnat in den förra året för min garanti kommer gå ut snart om den inte redan har gjort det, kommer bara ihåg att jag köpte den i Jan.

Men nu ska jag sluta blogga och ta det lite lugnt, jag är ju ändå hemma från jobbet idag för att vila, men ignorera tvättmaskinen som brummar på här hemma och badrummet som har fått sig en omgång! :)

Ta hand om Er så hörs vi senare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar