söndag 13 januari 2013

Trassel Del 2



Kissen har hittat hem igen, det visade sig vara ett par som hade hämtat henne från Ö-vik på Fredagen och sen släppte de ut henne på Lördag morgon och då försvann hon. Kissen hade redan då haft alla tovor o.s.v. så de var inte ansvariga för det, så då kändes det lite ok att lämna henne till dem ändå. Jag kunde inte låta bli att säga till han som hämtade henne att man INTE ska släppa ut katten förrän efter minst 6v för då kommer de försöka leta sig hem till det de vet är deras hem, har de nyss kommit till ett ställe så vet de inte det. Han höll med och erkände att de hade varit lite dumma! Jag satt in Trassel i en transportbur och både hon och jag såg olyckliga ut, hon försökte sträcka ut tassen mot mig och jamade, det kändes i hjärtat trots att jag bara haft henne runt mig i några dagar. Jag hoppas att lilltösen får det bra hemma hos dem och vem vet, kanske att man stöter på henne ute till sommaren igen.

Annars har helgen varit bra, har hunnit umgås med både T och mina vänner, vi tittade på filmer, käkade nybakta bullar som T gjort och kacklade igår. Idag har vi varit till Timrå och hälsar på lite vänner i Timrå, alltid mysigt att träffa Milla och hennes familj, sen fick jag träffa ett par som T känner via sin utbildning, de verkar vara trevliga människor.

Millas systerdotters pojkvän är tydligen duktig på bilar så han ska kolla på Saaben till veckan och se om han kan ordna så att man kan öppna dörren, får hålla tummarna att han kan det så man slipper åka in till en verkstad och dona!

Nu är jag däremot trött och slut, känner mig som att jag har sprungit ett maraton och kommer förmodligen lägga mig riktigt tidigt ikväll. Därför ska jag inte sitta och svamla en himla massa här ikväll utan det får bli en annan gång när hjärnan fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar