torsdag 3 januari 2013

Mitt 2012!


  • Blev med Bil två gånger - en är kvar ;)
  • Kapade av håret - IGEN.
  • Gick från att vara timvikarie till att få en fastanställning.
  • Har hunnit med att vara förkyld allt för många gånger.
  • Har fått vara med om både sorg och glädje tillsammans med mina nära vänner <3 Er.
  • Jag har försökt fokusera lite mer på mig själv, men behöver fortfarande bättra mig.
  • Har jobbat alldeles för mycket mot slutet av året - pengar är inte allt.
  • Har inte hunnit med allt jag hade velat och hoppas på att nästa år blir bättre.
  • Ställt mig i kö för bedömning av bukplastik, sjukvården är usel och jag väntar fortfarande.
  • Lärt känna lite folk bättre som jag innan inte kände speciellt bra men som jag idag räknar som nära vänner.
  • Samma som jag lärt känna nytt folk har jag sett andras sanna färger och kapat bort dem från mitt liv - energitjuvar behöver vi inte.
  • Sjukdomar bland familj och vänner, hoppas på det bästa för alla.


Vad jag vill med 2013:

  •  Jag ska hinna spendera mer tid med vänner och familj, som sagt, pengar är inte allt.
  • Försöka motivera mig själv till att komma igång med träning, nu när jag ändå får friskvårdsbidrag via jobbet så är det ett ypperligt tillfälle.
  • Tänka mer på vad jag vill och inte försöka behaga alla andra i mitt liv hela tiden.
  • Försöka att inte ta på mig alldeles för mycket jobb -> lära mig att säga nej när det blir för mycket.
  • Ta mig tid att andas och tänka istället för att tuta på i 200km/h.
  • Försöka börja läsa böcker regelbundet igen, jag märker att jag saknar det men tar mig aldrig tid, så mycket saker man vill göra och så lite tid, men att stanna upp och vila med en bok kan man behöva.
  • Sluta känna behovet av att alltid måsta försvara vad jag gör och hur jag gör saker, är jag sjuk så är jag, orkar jag inte så orkar jag inte, vill jag vara själv så vill jag och det ska jag kunna vara utan bråk och gnäll från andra i min omgivning.
  • Leva varje dag som att det är den sista och verkligen njuta av tiden jag får med allt och alla, man vet som sagt aldrig när de försvinner.
  • Blogga bättre? ;)
Sen finns det säkert fler saker men det får jag addera till i framtiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar