måndag 5 maj 2014

Härligt med en ledig måndag.


Idag är det Måndag och veckan har precis börjat, min kropp bråkar och morrar åt mig, jag känner hur det värker i ryggen, det kommer i vågor då och då, näsan rinner och händerna är stela, detta är ett typiskt tecken på att jag är på väg att bli sjuk! Problemet är att jag verkligen inte har tid att bli sjuk, inte denna vecka som jag kommer jobba dessa pass:

  1. Tisdag 8-8
  2. Torsdag 8 -> Fredag klockan 12:00
  3. Lördag 8-8
Det är bara att bita ihop, vi har inga vikarier och tre stycken befinner sig utomlands från och med Torsdag, det innebär att vi är kvar fyra stycken från hela arbetsgruppen och hur vi än skulle kasta om schemat som så skulle det inte gå att täcka upp passen för alla jobbar redan och vi måste tänka på dygnsvilan, ingen av oss kan jobba 8-8 två sammanhängande dygn. Jag får helt enkelt ta det riktigt lugnt idag och bara vila, vila och åter vila.



Igår blev både jag och T sugna på bullar, vi kunde dock inte bestämma oss vad vi skulle baka för sort så vi gjorde helt enkelt tre olika: Vanilj, Kanel och Nutella, det blev inte överdrivet många av varje sort eftersom jag bara bakade på 0,5l men gott blev det. Nu har vi lite fika att bjuda på om vi får främmande.

Middagen igår blev riktigt god, jag gjorde en annorlunda Pulled Pork än förra gången, satt i en annan "sås" en hickory också hackade jag även i morötter, jag skojar inte, det var superduper gott också serverade vi klyftpotatis till denna gång istället för strips och pitabröd som vi hade sist. Jag kommer absolut använda mig av denna såsen igen men jag kommer nog sätta i andra grönsaker också *mums*. Eftersom jag har varit ledig i så många dagar så innebär det att vi har enorma mängder mat hemma, vi har Pulled Pork, Enchilladas och biffar, trots 4år som opererad så har jag inte lär mig att laga lite mat, jag lagar som jag gjorde innan och vi får rester upp till öronen, även om jag äter en himla massa gånger om dagen så hinner jag inte med att äta upp allt. ;)

Nu ska jag ta min bräckliga kropp och lägga mig i sängen och läsa lite ur en bok, först ska jag dock ta ett litet stopp i köket och ta lite vitaminer, blutsaft, lite dricka och en panodil.

Ciao!

1 kommentar: