torsdag 15 maj 2014

Sista dagen med Pergotime

 Som jag väntat på denna "ljuslampa"

Hej, tänkte försöka hinna med att blogga lite idag, tiden har sprungit iväg under veckan på jobbet men jag har ändå hunnit med att göra en massa saker.

Pergotime har jag som ni ser ätit den sista tabletten idag för denna månad, den bieffekten jag fått som jag märkt av är att jag runt 18/19 blir riktigt jävla varm och sen håller det i sig till mot morgonen vid 3-4:00, fruktansvärt jobbigt men jag lever på hoppet att bieffekterna försvinner direkt man slutar med tabletten = imorgon kommer jag kunna sova ordentligt och slippa denna hetta. Det ska bli spännande att se om den får någon effekt eller om det blir till att fortsätta med den månad in och ut tills en ev IVF blir finansierad.

Jag och T drog iväg till banken och ordnade ett gemensamt konto också öppnade vi ett sparande till M som han kommer få tillgång till den dagen han blir 18 (bättre sent än aldrig). Jag skrev även på ett papper så att om jag dör så kommer T få mitt pensionssparande, vill verkligen inte att de ska försvinna ut i ingenstans om jag går bort.

Vi drog även iväg till en Billackerare i stan för att ta en offert på vad det skulle kosta att rostlaga bakluckan på bilen (det har exploderat under vintern, hade inte en prick med rost innan vintern), priset blev inte alls "roligt" utan just över 5000kr + att man även måste till en glasmästare som plockar bort bakrutan och sen sätter in den igen (kollade inte upp vad det skulle kosta) så vi kommer INTE lämna in bilen och ordna det. Min far pratade om att när vi kommer upp kan han ordna en som plockar bort rutan så får man väl slipa och lacka själv, eller så får vi fortsätta att leta efter en begagnad baklucka och hoppas på att vi hittar en utan rost.


Vi har äntligen kommit till skott att fylla i en hindersprövning så den postade T idag, sen när den kommer tillbaka med något annat papper från skatteverket så ska dessa papper skickas upp till min hemkommun där de kommer ställa i ordning papper inför vigseln. Det är mycket man ska ha koll på, jösses amalia.

Nu väntar jag på korten som jag och T ordnade som ska skickas ut till familjen, även om de redan vet om hur/var/när så kan det vara roligt att skicka ut ett kort ändå, bara för att det är lite speciellt. Vi fick lite kort över för det gick inte att endast beställa fyra stycken, men det kanske kan vara roligt att ha dem kvar.

Vi får se om jag kommer ihåg att ta ett litet kort på dem när den kommer så ni kan få en liten tjuvtitt på dem.

Nu ska jag ta och gå och leta upp något som jag kan sätta på min stackars fot, har en irriterande prick där som kliat till och från sen igår och den gör mig GALEN och sen blir det Lyxfällan i soffan tillsammans med Snövit innan det är dags att göra kväll, EN dag kvar innan helg!

Ha det bra där ute!

1 kommentar:

  1. Så fin lampa!!

    Sv: brukar inte vara SÅ trött efter jobbet men då däcka jag totalt! Attans att barnen såklart skulle hitta godisskålen, haha!

    Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera