söndag 11 maj 2014

Karusell!


Idag for vi med Melle och åkte karusell inne i Härnösand, de hade lite olika karuseller här under helgen och lite olika "stånd" där man kunde vinna en massa olika saker. M och T åkte en liten berg och dalbana - larven, jag valde att stå kvar på marken och föreviga ögonblicket. M åkte även två andra karuseller (ensam) men min telefon valde självklart att få slut på batteri så de bilderna landade på T's telefon, ni som har honom på instagram kommer förmodligen kunna se dem där.

Utöver karusell-åkande fick M testa på deras fiskdamm och fick upp en geléfigur (tyvärr ute i bilen så den får ni inte se) och efter det gick vi till Coop och åt. Jag och T tog varsin korv och delade på en mjuklgass, M valde att äta pannkakor med sylt och mjukglass *gott*. Innan jag handlade en egen mjukglass så frågade jag M om jag fick smaka från hans glass: "Ja, det får du", sen tog T en sked från hans glass och då var M snabb med att säga: "Pappa, man måste fråga först innan man tar", haha, synd att gossen inte lever som han lär.

Vi har haft en bra dag tillsammans och nu är M med sin mamma så honom ser vi inte på 11 dagar. Men tiden går fort och jag håller på att planera lite inför ett besök av mina föräldrar mot slutet av månaden, mycket som ska hinna göras! Mat ska planeras, de sista sakerna till lägenheten ska inhandlas så jag får undan allt i sovrummet o.s.v. En sak har jag dock ordnat och det är 12l vin (6l rött och 6l vitt) för 500kr som mina föräldrar ska ta med sig upp till Norrbotten så att det finns under sommaren när gäster dyker upp, lite synd att jag inte dricker vin för det var ett bra pris. Har funderingar på att eventuellt köpa lite senare så att vi har hemma här i lägenheten både öl och vin som jag får tag på billigt via en kollega, men det är ingen panik med det.

Nu ska jag gå och bädda ner mig i sängen med T, vi har inte sett mycket av varandra under denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar