lördag 17 maj 2014

Inbjudningskorten är här!


Här kommer en liten tjuvtitt på korten som vi fick i Torsdags, jag är riktigt nöjd med dem, var tvungen att ta med dem på jobbet och visa hur duktiga vi hade varit. Idag ska jag ordna frimärken och skicka upp dem till familjen i Norr och vi fick över en bunt (blir lätt så när man ska ha ett minimalt antal gäster och man bara kan beställa 10kort som minsta antal). Jag och T får helt enkelt spara ett som minne i en liten låda (eller nåt).

Idag är det äntligen Lördag och helg, jag ska ge mig ut och bråka med ogräset vi har på plattorna utanför lägenheten, har duschat det med ättika (3l) under veckan  så nu ska det banne mig bort. Lukten är inte den bästa men då slipper vi främmande av katter och annat smått och gott, får hoppas på lite regn så det inte stannar kvar allt för länge.

Nu är det mindre än två veckor kvar innan föräldrarna kommer på besök, det känns roligt att de ska komma, speciellt mor min som inte varit ner sen 2009. Planerna är igång för fullt och en lista på vad som ska handlas är på intågande. Vi har bestämt att när de kommer ner så ska de bara få sitta och njuta och vila sig, min mor har väldigt lätt för att "ta över" när hon kommer på besök och hamnar vid spisen men inte denna gången. För att vara säker på att hon inte ställer sig där har jag tagit maträtter hon inte gjort innan.


Planerna inför helgen de är här:

  • Ådalen 3 - om vädret ser lovande ut och om platser finns kvar. Iof kan man boka en plats inne i båten och bara gå ut och titta - tåls att tänkas på.
  • Marknaden är i stan - kan vara mysigt att titta på den. 
Förr i tiden var det alltid Birsta som hägrade när mor min kom ner, på den tiden hade de inte Ikea där uppe, nu finns dock Ikea i Haparanda så det lockar nog inte lika mycket att åka till Birsta, men det finns säkert en möjlighet att det blir en tur dit ändå.

Nu ska jag gå och se vad min blivande make pysslar med, han brukar vakna runt denna tiden och jag känner mig alldeles för rastlös för att sitta och pyssla vid datorn.

Trevlig helg där ute! :)

3 kommentarer:

  1. Härligt med guldiga inbjudningskort :)

    SvaraRadera
  2. Här hänger man inte med i svängarna.
    Grattis till bröllopet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har inte direkt gått ut med det allt för offentligt utan har hållit det lite lågt ett tag, de som står oss närmast vet om hur /var / när :)

      Radera