söndag 4 maj 2014

Helgen!

Helgen har gått så fruktansvärt fort, nyss var det Fredag och jag kunde pusta ut efter allt slit veckan som var, jag planerade att försöka hinna blogga då, hade till och med skrivit en rubrik men som ni ser så blev det inget bloggande, varken på Fredagen eller Lördagen!

Anna 3/5 - 2014

I Fredags handlade vi lite efter att jag hade slutat jobbet och sen grillade vi biffar, de blev underbart goda. Utöver de vanliga sakerna som salt och peppar så satt jag i soltorkade tomater, färsk basilika (från och med nu blir det bara färskhackad i biffar och inte torkad), vitlök och i vissa kom det även lite fetaost, detta serverades med potatisgratäng och en sallad, mums så gott det var.

Lördagen flöt på med en tur ut till svärföräldrarna för att lämna en blomma till svärmor som fyllde år under veckan, sen tog vi en snabbis till Kramfors för att titta på vårmarknaden som var där, det borde inte ens få kallas för marknad, det fanns absolut ingenting och tog 2 minuter att "se". Vi tog en tur till EH och handlade ett begagnat spel till Melle (Tjuv och Polis) också handlade vi lite småsaker på Dollar Store. Innan vi lämnade Kramfors intog vi lite mat (en bit langos med ost, tomat, rödlök och vitlöksgrejs på) och sen var det tillbaka till svärföräldrarna där ena svågern och svägerskan var. Vi stannade där och kacklade innan det var dags att åka hem och förbereda middagen - Enchilladas.
Svågern och svägerskan kom över på middag - mycket trevligt.

Kvällen spenderades hemma hos S tillsammans med grannen, vi drack lite bubbel och kacklade, en mysig kväll som blev alldeles lagom i intag av alkohol etc, jag somnade gott när jag kom hem vid 00.30.

Imorse klev jag upp vid 9 och påbörjade köttet som nu har varit inne i ugnen i flera timmar, till middag blir det Pulled Pork och klyftpotatis, hoppas det kommer smaka gott.

Nåjå, jag ska fundera på att kräla in i duschen innan jag börjar ordna potatisarna som ska in i ugnen lite senare, jag hoppas att ni där ute har haft en bra helg.

Ps. 99,99% JA till min önskade ledighet så det ser ut att bli ett wedding detta år, ska prata med kusinen på Onsdag som ska hjälpa oss att skissa på ett äktenskapsförord så man slipper leja en advokat som tar runt 1800-1900kr/h, nu kan man få det färdigt och bara skicka in för godkännande! Ds.

Ps2. Jag och T var och klippte (hos min kollegas dotter som var riktigt duktig) oss i Lördags, 550kr för båda två och då plockades även mina ögonbryn och vi fick med oss en tub med vax/gelé blandning som var riktigt bra till T's hår. Jag och frisören pratade om hårförlängning inför den stora dagen så detta kommer också ordnas, det blir dock 180-200 slingor och mikroringar för då håller håret upp till 6 månader om man sköter det, förra gången hade jag mindre antal slingor och vax i men detta sliter mindre på håret och håller längre -win!  Ds2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar