tisdag 29 april 2014

Äntligen är balkongen "hyfsad"


Äntligen är balkongen färdig, eller nästan iallafall. Det som är kvar är:

  1.  T ska få skära till två bitar så att det blir hela vägen i ena hörnet, sen ska vi handla en list så att det täcker långsidan
  2. Blommor
  3. Vill hitta ett balkongskydd som är vitt/svart 
  4. Ska inhandla två till lyktor som de som står på bordet, dessa ska få hänga uppe vid taket på kanten.
  5. Ska köpa spännsnören/plast så att jag kan sätta upp ljusstavar på stolparna på balkongen så man får lite mysig belysning under kvällen.
Men just nu känner jag mig ganska nöjd och belåten, det tog sin lilla tid att lägga golvet och flytta alla saker, började med att skära mig på första kartongen med golv (bra start) men sen rullade det på. Jag blev lite ivrig och drog upp en golvplatta bredvid den långa raden jag hade börjat på, mindre bra för då fick jag passa in från två håll istället för ett. Tanken var från början att bara lägga fram till dörren och sen låta T skära till bitarna, insåg dock efter ett tag att 1. Det skulle inte räcka med plattor dit och 2. Varför ha plattor hela vägen till tröskeln, om de sväller så skulle inte dörren gå att öppna så då skiter vi i det.

Lådan var en historia för sig, sattyget hade inte en korrekt beskrivning och trött som jag var i huvudet så satt jag där och morrade för mig själv, beskrivningen visade som att baksidan var bottendelen och jag kunde för mitt liv inte få ihop hur i helskota man skulle få dit handtagen så att de hamnade rätt, sen när jag insåg att den visade fel så gick det som en dans! :) Däremot när jag kom till bordet fungerade inte huvudet alls, jag bara satt där och sa för mig själv: En himla massa skruvar och varför är det åtta ben! Det slutade med att jag ringde grannen som kom och räddade mig och när hon sa: "Men Anna, benen ska ju monteras på utsidan av bordsskivan, då föll bitarna på plats, det är inte alltid lätt att vara Anna.

Efter att balkongen blivit färdig så gick jag och drog igång ett bad, hann däremot glömma bort att jag hade gjort det så när jag kom in i badrummet var vattnet inte många cm från kanten! Jag drog ur proppen och konstaterade: "Aha, det rinner låååångsamt" också tassade jag iväg och glömde ytterligare en gång bort badet, väl inne i badrummet var det vatten kvar i badkaret som en bebis kanske hade blivit nöjd med! Det var bara att dra igång vattnet igen och sen fick jag äntligen mitt bad, tur vi bor i lgh som varmvatten ingår i och att vi inte har en egen varmvattenberedare.

Nu ska jag placera mig i soffan och titta på Biggest Loser innan det är dags att krypa ner i sängen för natten, har ett underbart arbetspass imorgon som börjar kl 8:00 och slutar kl 14:00 på torsdag, lucky me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar