lördag 26 april 2014

Äntligen helg.


Äntligen helg, som jag har längtat, arbetsveckan har varit lång med många pass som hänger samman, det går bra en stund men inte för ofta, denna veckan skedde det både sön-mån och ons-tors så kroppen gnäller lite lätt.


Idag ska jag äntligen åka till Birsta med karln, vi ska och kolla på trall till balkongen, det har lutat åt det som är på den övre bilden. Jag har tittat på lite olika sidor och eftersom vi inte äger lägenheten är jag inte sugen på att lägga ut hur mycket pengar som helst på balkongen, detta trall kostar 149kr för 9plattor och vi kommer behöva ca 60st. Jag ska titta in på Bauhaus och se vad de har för priser i Birsta och kanske någon annan affär men av de jag tittat på så var Ikea helt enkelt de billigaste.


Under bloggandets gång gick jag in på Bauhaus och fyndade dessa två för 165kr/kvm när jag tittade på nätet så det är ju överlägset billigast, men inte lika snyggt som trä, det tåls att fundera på för detta golv skulle kosta runt 800kr för oss och trä går på lite över 1000kr. Om man skulle köpa dessa skulle man kunna köpa 50/50 och göra ett mönster. Gah, hjälp! Ni har på er några få timmar eller så kan ni smsa mig vad ni tycker om jag redan åkt iväg! :)



En sådan ska också få flytta till balkongen så man kan förvara dynorna som kommer inhandlas innan sommaren, sen tänkte jag helt enkelt bara sätta ner en liten plastsäck där också så jag kan sätta ner påsen med kol och slipper ordna en speciell förvaring till den, tänkte mig först en koltunna eller något liknande. Efter lite googlande vet jag nu att denna förvaringsbox är billigast på Jysk med 299kr, Jula hade just nu rabatt 349kr på samma och ordinarie pris låg på 499kr, svårt val! :)


Utemöblerna lutar åt detta bord med stolar, det är snyggare i verkligheten än på bild och man kan luta bakåt stolarna = perfekt om man någon gång får en riktig uteplats på marknivå. Bordsskivan ser ut att vara gjort av trä men det är den inte, har dock funderingar på att köpa en snygg vaxduk och ha över bordet under sommaren, vad tror ni? Har inte tittat på överdrivet mycket utemöbler för vi är ute efter ett bord så man kan sitta och äta fler än två stycken, tidigare har vi haft två cafébord med stolar (ett av dem har fått flytta ut på inglasningen) men där kunde man inte göra mycket mer än dricka kaffe/te och sen var bordet fullt. Nåjå, vi har tid på oss så vi kommer förmodligen gå och titta på olika ställen och se vad som finns, MEN det lutar åt detta bord från ICA av alla ställen.


Nu ska jag surfa runt på Ikea och drömma bort mig till byrån som jag vill ha / ska inhandla denna månad eller nästa, har man jobbat extra och slitit röven av sig för att kunna förändra i hemmet så har man. Är även ute efter en spegel till byrån så att man kan få fina reflektioner från tända ljus, denna ska få flytta in i hallen på ovanvåningen, precis där man kommer upp, det kommer bli så snyggt. Tidigare hade jag en gammal byrå där som jag fick ärva av mammas moster, den bor dock ute på inglasningen nu och har tagit över lite förvaring av smått och gott, denna byrå däremot ska få ta hand om mina kläder och sen tänkte jag sätta viktiga papper i en av de mindre lådorna också kan man lägga in nycklar etc i den andra. Jag är riktigt sugen på att köpa byrån idag för att få klart i hemmet, den och utemöblerna/trallen är det sista som kommer inhandlas till hemmet (vad vi planerat) och sen känns allt klart, visst jag kommer förmodligen alltid hitta vackra ljuslyktor och småsaker men inte något som kommer komma upp i någon större summa med pengar, vad säger ni? Ska jag unna mig en byrå idag? Jag kommer ändå ha jobbat runt 210h denna månad + 16,5h jour!

Dags att se vad hjärtat gör, han sov så gott när jag klev upp ur sängen kl 8! Är ni lika chockade som mig? Jag sov till 8!!! Iof vaknade jag när T kom hem och tittade på ett avsnitt av Kitchen Nightmares. Gah, verkar ha svårt att sluta svamla idag så jag får helt enkelt bara stänga ner, ciao.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar