torsdag 3 april 2014

Brun Torsdag!


Urk, den där blutsaften är verkligen inte god, det går bra när man precis sväljer den för då smakar det mest sött, men den där hemska eftersmaken av järn gör mig lite lätt illamående, jag kan lika gärna gå ut och slicka på en lyktstolpe. Jag ska försöka med den ett tag, men om det kommer till den gränsen att det blir till att välja att svälja den eller få i mig något annat i magen så får jag prata med läkaren om eventuella tabletter.

Natten som var har jag sovit hyfsat, vaknade vid 2 och somnade om igen efter 2:30, sen tittade jag på klockan vid 6 och lämnade sängen klockan 7. Det är helt ok för att vara mig, jag känner mig dock sliten och hängig, trots att jag sov 2h efter jobbet igår också. Visst är det ganska intressant, innan jag fick veta att mitt blodvärde var lågt så kände jag mig trött men sen jag fick veta det så känner jag mig extra extra trött, det är ganska roligt hur hjärnan fungerar som. T kommer förmodligen snöpa mig snart: "Hjärtat, kan du klia mig på ryggen, det hjälper mot min blodbrist", "Om man har blodbrist så är det ganska bra att få massage" o.s.v. Igår skrattade han bara, får se om han skrattar om några dagar. ;)

Sitter nu och väntar på att klockan ska ticka framåt så att jag kan börja röra mig mot jobbet, det finns ingen anledning att gå för tidigt eftersom vi har avlösning utanför och då får jag stå där ensam och häcka i väntan på att någon ska komma ut. Det känns bra att det bara är två dagar kvar att arbeta denna vecka så att jag sedan äntligen får vila. Ibland funderar jag på varför jag tvingar mig till jobbet om och om igen när kroppen tydligt signalerar att den behöver en paus, jag gör ingen en björntjänst, men det är så inrutat i ryggraden på mig att gå till jobbet och för att jag ska vara hemma så ska det ha hänt något stort som ex ett gigantiskt gallstensanfall under natten. Någon dag kanske jag lär mig att lyssna på den..

Nej nu mina vänner, nu är det dags att ta på sig skorna och leta upp nycklarna. Trevlig Torsdag på Er.

2 kommentarer:

  1. Jag är nog den enda verkar det som, som tycker den är god...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker den är hemsk :( men det är bara att bita ihop! :)

    SvaraRadera