onsdag 16 april 2014

Onsdag



 Hej igen, redan Onsdag och jag har inte hunnit skriva något alls denna veckan, i bloggen det vill säga, igår brann tangentbordet av alla ord som jag sprutade ur mig när jag gjorde en sammanställning av mötet jag var på i Fredags och sedan skickade ut till två av mina chefer och en kollega.

Dagarna tickar på i ett relativt snabbt tempo, mitt i allt så har man "tappat" flera dagar, samtidigt som att vissa dagar känns som att de aldrig kommer ta slut. Jag sitter och vänta på svar på om jag får min semester som jag har önskat eller ej, jag hoppas att chefen skyndar sig lite för det blir lite papper att ordna inför semestern om den blir den tiden jag har önskat. Måste skicka in en sån där prövnings-grej så man ser om vi får gifta oss, eller så får jag reda på att T har x-antal fruar redan och är muslim! :) Utöver det måste vi kontakta en advokat och skriva papper så som framtida testamente om någon av oss går bort före den andra så att inte den som blir kvar står där utan allt och barnet/barnen plockar allt.

Bilden jag delar med mig av idag är min lilla purjolök som jag satt ner i vattnet i Fredags eller var det Lördags (kommer inte ihåg) men den växer och frodas, nu har den fått en kompis i ett glas bredvid som också ska få växa till sig! Detta såg jag på en riktigt bra sida på Facebook som heter Återbruka mera!, det är nästan 200.000 medlemmar i just denna grupp och jag har fått många tips på saker som jag ska försöka förverkliga i hemmet så som att antingen tapetsera pallarna vi har hemma och sen lacka dem eller så ska jag ge mig på decoupage på dem, jag ska även ordna till ett skåp som vi har i köket, måste bara hitta en fin tapet som jag vill klä dörrarna med o.s.v.


En tårta som de skapat i Cake Boss

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på True Detective tillsammans med T och sen blir det Sveriges yngsta mästerkock (jag har som ni vet dille på matlagningsprogram) utöver det har T ordnat hem avsnitt från nya Hell's kitchen. :) Ett annat program jag brukar titta på ibland när jag ska sova är Cake Boss ganska roligt att se när de skapar tårtor som man aldrig hade kunnat drömma om, tänk om man hade fått en sådan tårta själv, tror inte jag skulle kunna få mig själv till att ta steget och skära en bit ur tårtan.

Nåjå, såg precis att klockan är mer än jag trodde, det blir inte True Detective på en gång utan jag har en date med Halv åtta hos mig. Ha det bra där ute.



Jag vet inte om denna länken fungerar till videon, men jag hoppas att ni andra som inte har Facebook kan se den, kan säga att jag skrattade gott när jag hittade den här om natten.

Rolig video

1 kommentar:

  1. Funkar det med purjolöken? Såg det i den gruppen men tänkte att nja kan det där funka? Men då måste jag ju med testa. Hade nog barnen gillat!

    SvaraRadera