tisdag 20 maj 2014

Tisdag!


Jag <3 Dig

Oj, redan Tisdag, känns som att jag nyss satt här vid datorn och skrev, men det var det inte minsann! Ogräset gav mig en ordentlig kamp på Lördagen, jag slet som ett djur, drog, pillade, svor och gormade, det slutade med att T tillslut fick komma och lyfta upp några av plattorna för det var stört omöjligt att få bort, inte så konstigt upptäckte jag när plattorna försvann för rötterna som var där under var inte att leka med, jag satt seriöst och spjärnade med hela kroppen åt andra hållet för att få av de jävlarna, men de försvann. Jag slet där ute i över 1 timme, solen stekte mig och jag hade konstant blodtrycksfall när jag förflyttade mig men jag blev klar med skiten!


På Söndagen åkte jag med ner till Borlänge när T jobbade, jag var fantastiskt duktig ska ni veta, jag sov bara runt 30 minuter och det var när han lastade, sen satt jag vaken och alert! Jag antar att blutsaften (måste köpa ny) och mina tabletter har gjort susen, det har aldrig hänt innan och jag hade inte sovit speciellt bra natten mot Söndag och klev upp redan innan 7 på morgonen.

Måndagen gick i ett behagligt tempo, var på personalmöte på morgonen och då visade det sig att mötet jag skulle infinna mig på på Fredag inte blev av = jag tog semester. Nu behöver vi inte stressa och köra till svärföräldrarna flera gånger för att lämna pojken där när vi ska iväg och handla. Vi åker till Birsta på Fredag istället och lämnar pojken på dagis under tiden vi är där, vi sparar både tid och pengar på det *win win* Det innebär att jag bara har två dagar kvar att jobba innan jag tar helg och till veckan jobbar jag bara mån-onsdag, det ska bli så skönt.

Eftersom föräldrarna mina kommer nästa vecka så har jag efterfrågat hjälp på fb om rött och vitt vin som ska avnjutas till pulled pork och grillade biffar, jag kan ingenting om vin så jag är i behov av era kunskaper. Är även ute efter ett rosévin som man kan bjuda på under kvällen, så om ni är duktiga på vin, feel free att spamma mig med olika sorter.

Nu ska jag ta och smyga in i duschen innan jag klöser sönder min ena fot och sen blir det halv åtta hos mig, vi ses! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar