fredag 4 november 2011

Adele - Set fire to the rain


Idag känner jag mig sliten och gammal, har inte lyckats sova många timmar det blev inte ens tre och då var det inte utan att vakna upp *suckar*. Hela  natten har jag vridit på mig och nu är det tillbaka till det eviga "letandet" när jag inte är helt vaken, jag är expert på att lura mig själv att han ligger bredvid mig och jag blir lika jävla besviken varje gång jag inser att det inte är så..

Jag sov riktigt bra under semestern, även om jag inte sov mer än runt 6h/natt så var jag fortfarande utvilad när jag vaknade upp, kan man bli annat när man fått sova bredvid världens underbaraste person? Vet ni vad? Jag kommer få sova bredvid honom inatt och jag håller på att längta ihjäl mig. Det finns risk för att jag kommer gosa ihjäl honom eller så kommer jag inte sova allt utan bara ligga där och njuta av att kunna se på honom och röra vid honom.

Det börjar bli ljust ute, jag har tassat omkring i lägenheten sen innan kl 5.00, jag har hunnit städa badrummet, tagit hand om disken och skurat i köket/hallen också har jag rensat kattlådorna etc. Utöver det har jag ätit frukost och inte vilken frukost som helst utan Janssons och sen har jag hunnit med en kopp med te också. Det har sina fördelar att vakna tidigt, önskar bara att hjärnan ville vakna upp också.

Just nu funderar jag seriöst på att gå in i duschen och bara ställa mig där och låta vattnet bränna bort tröttheten, risken finns dock att jag skulle hamna sittandes på golvet tills jag gjort slut på allt varmvatten och det skulle nog inte vara allt för uppskattat av personen jag delar lägenhet med. Jag får helt enkelt kicka upp honom så han kan duscha och sen kan jag gå dit och sitta så länge värmen håller i sig.

Under hela morgonen har jag haft ett antal ljuslyktor tända, jag verkligen älskar skenet från mina ljus, att jag sen har lyssnat på Adele gör inte saken bättre, musiken och ljusen får mig att vilja krypa upp mot en varm kropp och känna huden mot min, jag vill kramas, jag vill gosa, jag vill pussas, jag vill älska. Jag är inte en person som normal pratar om känslor och som delar med mig av vad jag känner men det verkar inte bättre än att jag håller på att ändras på den fronten, det skrämmer mig. Men eftersom jag är ensam och inte kan göra verklighet av mina impulser så får jag helt enkelt lyssna på musik och ordbajsa lite till.

Har hittat mig ytterligare en kopp med te också har duntofflorna åkt på, nu börjar jag känna mig som en människa, vi får se hur länge det håller i sig :) Jag önskar att jag kunde hålla kvar mörkret utanför, jag vill att det ska vara svart ute så att allt ljus man får kommer från ljusen. Finns det något mysigare än att tända ljus (att gosa o.s.v. räknas inte här) och sen lyssna på behaglig musik? Jag älskar hösten, jag gillar inte vädret men jag gillar de sprakande färgerna som är utomhus och det välsignade mörkret som normalt innebär att jag äntligen kan sova på nätterna.

Näe mina vänner, nu ger jag upp. Jag ska dricka mitt te också ska jag ta och platta ut mitt hår i brist på annat. Om inte duschen har blivit använd efter det så kommer jag nog hoppa in där själv eller så kryper jag helt enkelt ner i sängen och tittar på en serie eller två. Jag hoppas att ni får en underbar Fredag fylld av kärlek och mys med nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar