torsdag 24 november 2011

Torsdag

Tillbaka på jobbet igen, det är härligt att jobba, jag trivs så fruktansvärt bra här, mina arbetskamrater är underbara, det är härligt att kunna gå till jobbet med ett leende på läpparna minsann.

Imorgon är det Fredag med alla dess bestyr. Fosterdottern kommer så då blir det livat i luckan, har planerat att vi ska äta tonfisksallad för det älskar hon och sen ska vi försöka göra lite roliga saker denna helg också. Hon kommer bara vara här en till helg detta år och sen ser jag inte henne förrän i slutet av Feb. Vi ska åka iväg och shoppa tillsammans, tänkte passa på att ordna julklapparna som fattas så att jag inte behöver panikköpa dem den 23.e Dec *duktig flicka*.

Jag känner på mig att helgen kommer gå relativt fort och det är ju bra, jag vill att dagarna/veckorna ska flyga fram så att jag sedan får åka och spendera några dagar tillsammans med familj och vänner, jag känner på mig att detta kommer bli en riktigt bra Jul och Nyår, kanske det bästa någonsin?! ;)

Planen nu är att försöka äta lite, har inte ätit så bra idag eftersom jag var på sjukhuset för att ta prover inför min 1års kontroll som blev 1,5år efter operationen. Kirurgen hade inte satt upp att blodstatusen skulle tas (som vi ALLTID tar) så jag frågade om det så sköterskan var snäll och kollade den åt mig, den var helt ok, vi kollade även blodsockret som låg på 4,3 så jag är nöjd och belåten. Tänk vad skönt att inte behöva ha det hängande ovanför mig, jag hatar att ta prover och nu efter detta så vet jag inte när jag kommer behöva göra det igen (tack och lov). Igår fick jag fasta inför provtagningen och det var ärligt talat första gången på 1,5år som jag hade något som liknande hungerskänslor, en annorlunda känsla måste jag säga :) Men det gick bra ändå, jag hann inte äta som jag borde igår p.g.a. detta men jag överlevde iallafall.

Men men, nu ska jag sluta tråka ut er med en massa svammel och äta istället så att jag är klar för idag. Om en stund ska jag in i tvättstugan och vika lite tvätt och sen blir det Lyxfällan som får underhålla mig tills jag får gå och lägga mig för idag. Imorgon ska jag upp klockan 6.00 och sen kl 9.00 får jag gå hem för denna vecka. Jag hoppas att ni har det bra där ute och att ni får en underbar helg tillsammans med personer ni älskar.

2 kommentarer: