måndag 14 november 2011

I can't live, with or without you


Känner mig lite vilsen just nu, jag vet inte på vilket ben jag ska stå på om jag ska vara ärlig. Att två personer är olika är bra, för vem vill vara tillsammans med sin tvilling, men om man är riktigt olika, kanske för mycket, vad gör man då?

Jag är som jag är och jag kommer inte ändra på mig, det har tagit fruktansvärt många år för mig att komma fram till vem jag är och hur jag är och jag trivs för fösta gången på en herrans massa år med hur jag är som. Lika lite som jag kan ändra på mig så väntar jag mig inte att någon annan ska ändra på sig, alla är olika på gott och ont.

Men tänk om det om och om igen kommer krascha? Jag är för gammal för att orka med sånt och leka lekar. Även om man älskar varandra så kanske det inte är nog i det långa loppet? Lika lite som jag vill bli sårad så vill jag inte såra någon annan, men idag är inte en bra dag.

Denna dagen ska jag ägna åt mig själv, jag ska fundera och känna mig för. Det är skönt att jag jobbar och har saker som händer titt som tätt, lika mycket som jag vill fundera så vill jag absolut inte göra det. Nåjå, vi får se vad som händer och sker.

Jag hoppas att ni andra har det bra där ute, ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar