fredag 18 november 2011

Hungry Eyes


Idag är en bättre dag än sist, mina funderingar och hjärnspöken är på semester och det är fruktansvärt skönt. Men de kommer regelbundet på besök hos mig, men när jag väl är med honom så känns allt så fruktansvärt rätt, det kan inte bli mer rätt. Mina hjärnspöken får allt lära sig att leva med det, kanske att de gör det när livet blir mindre komplicerat, jag hoppas att det kommer bli det väldigt snart, det är bara att hålla tummar och tår att saker ska lösa sig. En start på vägen vore att jag fick en fast anställning för att springa runt som timvikarie (även om jag trivs fruktansvärt bra där jag är) kommer inte fungera hur länge som helst och det kommer tyvärr inte dyka upp någon tjänst här på ett bra tag, ev längre vikariat om man har tur men konverteringskön är låååång.

Just nu jobbar jag, jag kommer jobba i 36h innan jag är klar för denna helg, jag får dock en andpaus imorgon mellan 16-17 men då ska jag hinna duscha, byta om, packa och städa ihop lite i lägenheten eftersom syster kommer tillbaka på Söndag och jag har inga planer på att sova hemma på Lördag. Nej mina vänner, Lördag ska jag spendera med hjärtat och jag ska gosa ihjäl honom, bara så att ni vet det. Ni behöver dock inte oroa er för mig, jag kommer må riktigt bra, som jag alltid gör när jag får ligga mot honom och känna hans andetag och hjärtslag.

Under veckan har jag fått tillbringa ganska mycket tid med honom och det uppskattar vi. Jag har redan hunnit sova två nätter med honom och jag har känt mig lugn och harmonsik, problemet är dock att när jag väl är med honom så slappnar jag av så om vi sedan ska se på en film/serie/tv så tar det inte många minuter innan jag somnar mot honom och sen småvaknar jag och nosar lite och sen somnar jag igen. Jag vill verkligen inte sova bort tiden med honom men jag kan inte hålla mig vaken. Förhoppningsvis blir det bättre när man kan ses mer ofta och att jag då kan hålla mig vaken med honom. Men om jag ska vara ärlig så är det så mysigt att krypa upp mot honom och somna och sen vakna till och röra vid honom och se att han är verklig och sen somna igen.

Men men, jag kanske skulle ta och göra några knop på jobbet nu, håller på att koka potatis och tvätta så jag har haft en liten "paus" under tiden jag väntar på att alla saker ska bli färdiga för allt annat har jag redan gjort undan, ibland önskar jag att jag kunde jobba lite mindre effektivt så att jag kan dra ut på saker.

Vi får se om jag hinner skriva något mer under helgen, risken är ganska stor att jag inte kommer göra det. För utöver att jag ska mysa så hoppas jag på att hinna träffa Gumman och Det på Söndag en sväng innan de åker norrut igen, det skulle vara underbart att få kramas! Som jag längtar till Jul då man får mer tid tillsammans med dem också.

Ps. Var tusan är snöns? Jag vill att snön ska komma, jag vill sitta inomhus och se den falla ner utanför fönstret också vill jag baka pepparkakor och lussekatter och krypa upp i famnen på den jag älskar. Sen vill jag gå ut och öppna munnen och känna hur en snöflinga landar på tungan (som jag alltid gjorde när jag var liten) och sen när det är tillräckligt vill jag lägga mig på rygg och göra en snöängel, så det så. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar