fredag 2 december 2011

2:a December



Jösses vad tiden går fort, snart är Julen här och som jag längtar. Jag har hunnit julpynta lite här hemma, det blev inte mycket utan jag satte upp två stjärnor i vardagsrummet och de andra rummen fick ljusstakar, sen bilden togs har det kommit fram några tomtar men det är allt. Jag funderade ett tag på att ta ner julgranen men den hade sett sina bästa år så den fick allt stanna kvar uppe på vinden, nästa Jul kommer det dock komma en gran.

Normalt brukar jag vara ganska lugn när julen närmar sig, jag brukar vara glad men det har inte varit något speciellt på flera år, just denna jul så håller jag halft på att längta ihjäl mig, jag vill ha jul nu så jag kan fira den med den jag älskar och sen åka upp till min familj och mina underbara vänner uppe i norr. När man är uppe hos släkten där uppe så får man alltid julkänslor även om man kan vara immun annars, de pyntar från golv till tak, misstolka mig rätt, det är jättemysigt och jag trivs även om jag själv kanske inte skulle vara lika extrem som de är (har iof inte allt för mycket julsaker iom att jag sällan och aldrig firar jul här nere).

Men men, det är 22 dagar kvar till jag fyller år och 23 dagar kvar till vi sätter oss i bilen och åker upp för att stanna där till efter Nyår. Tiden som är kvar kommer nog gå relativt fort, jag kommer jobba och dona hela tiden fram till den 23:e känns det som och det är bra för då går tiden ännu fortare. Ikväll ska vi få främmande här i lägenheten och det var inte igår det var en fest hemma här så det ska bli trevligt :) Imorgon är det tapaskväll hemma hos en kompis så det ska också bli riktigt trevligt, en mysig helg helt enkelt.

Jag hoppas att ni andra får en trevlig helg.

Jag hoppas

3 kommentarer:

  1. Ja gör det, dem är grymt goda. =)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är med och tävlar. =)

    Önskar trevlig kväll! =)

    SvaraRadera