fredag 9 december 2011

Don't cry because it's over. Smile because it happened!


Vad hände med all den vackra snön som kom?  Det är slaskigt och jävligt ute, regnet droppar ner på gatan och i takt med att snön försvinner så försvinner mina julkänslor också. Tänk att man är så inkörd på att det ska vara en vitjul att man inte riktigt får de "rätta känslorna" när det inte är snö ute?  När jag tittar ut genom fönstret så ser jag en liten plätt med snö som envist klamrar sig fast men den kommer snart få ge upp som resten av snön.

Igår var en bra dag, först mys med det stora hjärtat och det lilla hjärtat, vi åt lunch tillsammans, fikade och tittade lite på film samtidigt som jag höll på och rensade av bara farten i köket. Jag har äntligen fått plats för mina teburkar, det är inte världens största men det är "centralt" och jag ser burkarna när jag tittar dit *glad*.
Utöver den underbara tiden jag fick under dagen så åkte jag sedan iväg till en vän och åt en god middag där och färgade hennes hår och då kom ytterligare en vän dit så vi fick lite tjejprat och svammel *mys*. Flickorna drack lite vin och jag och söta A tog oss en halv minttu som värmde gott i kylan som befinner sig i Västernorrland just nu (iaf tycker jag att det är kallt).

Kvällen avslutades för mig i sängen framför Supernatural, jag lyckades dock somna under ett avsnitt så det var bara att ge upp, just innan 2 blev jag väckt av min sambo som hade varit på julfest, han kacklade på i 250 och det såg inte ut som att jag skulle få somna om, men tack och lov började han snarka mitt i en mening och jag kunde återvända till mina drömmar.

Idag har jag inte gjort många knop, jag har mest tittat på lite serier, läst en stund, druckit te och ätit mat. Just nu sitter jag och väntar på E som kommer spendera helgen med oss, det verkar som att hon är ute på stan och shoppar för hon brukar normalt komma hit 13.30. När hon kommer hit ska vi planera vad vi ska göra under helgen, en sak är iaf färdig och det är att vi ska gå på julmarknaden på Söndag och sen ska vi iväg till S och äta julgröt o.s.v. när marknaden är över. Imorgon ska jag försöka locka med henne till Erikshjälpen så jag kan lämna lite saker där som jag har rensat ut från mitt kök.

Men men, nu ska jag ta min tekopp och en bok och njuta av att det är Fredag. Jag hoppas att alla får en mysig helg och glöm inte att lyssna på den ultimata låten för en Fredag <3


1 kommentar: