måndag 5 december 2011

Pepparkaksbak


Idag har jag, T och Mini-T bakat pepparkakor, eller de två första bakade den tredje satt och tittade på "Hajar som Hajar". Jag måste säga att det är riktigt mysigt att baka pepparkakor, det luktar så gott i lägenheten och man får verkligen en julkänsla som åker genom kroppen, det enda som fattades var julmusik för det hade jag inte hemma.

Utöver att jag har bakat pepparkakor så har jag hunnit tvätta och diska lite så lägenheten börjar se lite mindre stökig ut och mer "normal". Det är nästan sjukt hur fort dagen har gått, men jag antar att det är så när man väl är ledig då hinner man inte med så ska man iväg och jobba igen. :)

Till middag blir det rotfruktsgratäng idag med vitlökssmör, kalkon (ev rostbiff) och broccoli, riktigt smaskigt och det känns nästan lite lyxigt att äta det på en Måndag, men det ska jag göra bara för att jag kan! :) Efter middagen ska jag sätta mig och titta på "Once upon a time" som jag såg första avsnittet av igår, det är nackdelen när serier man tittar på tar uppehåll, då hittar man fler serier att titta på.


Jag hoppas att alla har haft en trevlig Måndag och att ni får en fortsatt trevlig vecka. Själv ska jag jobba imorgon natt och sen är jag ledig fram till helgen då E kommer och bor hos oss, vi har planerat in en sväng på julmarknaden på Söndag också ska vi iväg till en kompis och äta julgröt *mums*. Detta är sista helgen som E är hos oss detta år så jag får försöka göra den extra rolig.

Men men, nu ska jag gå in till köket och fortsätta med middagen, vi ses när vi ses och hörs när vi hörs helt enkelt och om någon av mina läsare (vilka ni nu är) lirar wordfeud så är det bara att utmana mig: myzsol

1 kommentar:

  1. Har skickat inbjudan på wordfeud till dig. :)
    kakaoböna/Miika

    SvaraRadera