tisdag 6 december 2011

Tisdagssvammel


Sitter på jobbet och tittar ut genom fönstret, det är vitt ute och jag fylls av en otrolig glädje, tänk vad lite snö kan göra! :) Det blir så vackert ute och jag känner verkligen att julen är på väg, eller kanske inte julen men tiden tickar så att jag snart får krama om mina sötnosar.

Kommer ni ihåg att jag tidigare gjorde en lista på saker som jag ville göra, men som inte var allt för lätta att genomföra eftersom livet är som de är just nu, några av sakerna har vi dock gjort, ibland kan man ha tur ;)

  • Baka pepparkakor tillsammans.
  • Laga en mysig middag och sen gosa i soffan framför en film.
  • Att bara kunna spendera en kväll tillsammans då man gör det som faller en in.
  • Att kunna överraska med tända ljus överallt och lite annat smått och gott.

..det tar sig sa mordbrännaren, skam den som ger sig. Visst, vi har spenderat kvällar tillsammans då man kunna göra mycket tillsammans men kanske inte riktigt allt som man skulle vilja. Den dagen det sker kommer jag vara en riktigt happy puppy.

Idag eller ikväll jobbar jag och det är lugnt och skönt på jobbet, jag har hunnit äta på en pepparkaka från baket igår också har jag hunnit dricka två koppar te. Jag fick en till dag att jobba *glad* också har jag varit duktig och skickat in en jobbansökan, får hålla tummarna att jag får tjänsten, den är iof bara på 50 eller var det 55% men det fanns chans till extratid så mina vänner håll era tummar och tår för mig. Om jag inte får denna tjänst så hoppas jag att det kommer ut en ny en som skulle passa mig bra, ett plus om det är till någon som är 18+ och tjej som behöver en assistent, just nu är det bara pojkar mellan 15-17 som verkar behöva assistenter men skam den som ger sig.

Jag hoppas att alla får en trevlig Tisdag och ni som får vara med era nära och kära, jag är verkligen, verkligen avis på er, att bara kunna njuta av närvaron av de man älskar är oslagbart, men min tid kommer den också.

1 kommentar: