söndag 18 december 2011

Fjärde Advent


God Morgon mina sköna bönor, eller god lunch kanske man kan kalla det. Helgen har gått i ett rasande tempo, det känns som att jag har missat något för först var det Fredag och mitt i allt så står det att det är Söndag i kalendern och den 4:e Advent. Jag ska dock inte klaga, det innebär att det är ännu färre dagar kvar innan jag åker upp till mina nära och kära, så som jag längtar efter dem <3.

I Fredags var det en relativt lugn kväll här hemma hos oss, jag fick nattgäster, både S och T sov över här. S hade varit på julbord och jag och T skulle ta en lugn filmkväll med lite chips/dipp/julmust också drack T lite whiskey och jag smuttade på en drink med bacardi raz, hallon och 7-up. Vi tittade på Unknown som faktiskt var bra, jag gillar Liam, han är en duktig på sitt yrke. När filmen var slut så gick vi ut en sväng på Svenssons och pratade med lite folk vi träffade och bara "var".


Kvällen/natten avslutades på soffan tillsammans med Nilecity 105,6, jösses vad jag skrattade så jag höll på att dö. Vilka minnen som åkte över mig, jag kunde höra M som att det var igår när han stod i duschen också kläckte han ur sig: "Apapapapap, nu fick jag vatten på mitt kuvert" och sen L och hans eviga: "Anna, Anna, släpp in mig Anna, jag förfryser osten.....".

I Lördags tog vi det passivt alla fyra (S,T,Moí och K), vi mös mest runt och jag och T spelade lite 8-bitars spel på Wii't, Vi hann med att spela Super Mario 3, 2 och lite Zelda, jag blev mest frustrerad för kontrollen var alldeles för "avancerad" med alla knappar så jag klickade fel mest hela tiden - note to self, köp en dosa som är som de som var till 8-bitars eller liknande. Men det blev som en liten tur tillbaka till barndomen där också, mysigt med Nintendo och jag ska nog köpa hem lite mer spel som man kan spela.

 Äppelpajs-shot med lite mkt kanel.

Mot kvällen bar det av till H och E på middag och där var det många goda vänner samlade *mysigt*. Vi blev bjudna på bakad potatis med olika röror: Fetaost/rödlöd/dill/creme fraiche, ädelost/grädde, keso med en massa goda saker i och en röra som hade purjolök,paprika och lite annat smått och gott. Utöver det var det även västerbottenspaj, sallad och dryck av alla de slag, gissa om jag önskade att jag hade kunnat äta mer än de 1,5dl som min magsäck har plats för!!


 Cupcakes med saffran

A hade tagit med sig cupcakes och gissa om jag var överlycklig, de smakade underbart, det är nästan så att jag måste flytta in till henne och Dl så att hon kan feeda mig med sitt underbara fika! De är verkligen livsfarliga, hon hade råkats räknat fel så det blev en över och den "råkades" slinka ner i min mage! ;) Jag tycker att  A ska starta ett litet bageri för hon skulle tjäna grymma pengar på sitt mumsiga fika, vem kan motstå det? Jag som normalt inte är en fika människa har blivit hooked!


Efter maten drog jag hem och tog det lugnt i några timmar, lite sömn tog ut sin rätt och sen åke jag tillbaka till festen där alla var på topp. Jag blev bjuden på lite shots och sen drog vi ut på Bittens. Min favorit bartender gjorde en snaps till mig som var så fruktansvärt god, måste fråga henne vid tillfälle vad som var i den för den smakade mest som en fruktig alkholfri drink i miniformat. På krogen träffade jag lite folk jag känner, bla en gammal arbetskollega som inte jobbar kvar där jag är, jag saknar verkligen att arbeta med honom för han är riktigt rolig, vem vet, kanske jag får söka som vikarie där han jobbar nu så vi får "busa" runt på jobbet tillsammans igen.

Men men, jag ska inte sitta och tråka ut er här med en wall of text utan jag ska fortsätta att umgås med mitt främmande som har bott hos mig hela helgen. Ta hand om Er och njut av de sista dagarna innan julstressen kommer igång med all julmat som ska ordnas och de sista julklapparna som man sparat på in i det sista.

3 kommentarer:

  1. Ja det är riktigt gott. =) Hoppas du får en mysig resa. =)

    SvaraRadera
  2. Såg inte helt fel ut dina godsaker här inte...

    Ja ibland springer dagarna iväg som bara den.. man fattar liksom inte hur det gått till :)

    sv: tack.. kände att jag behövde lite peppande citat och ord igår.. var en sån dag!

    Ha en go söndag!

    SvaraRadera
  3. Tack för en underbar helg <3

    SvaraRadera