måndag 19 december 2011

Ordbajsning på hög nivå




Det är inte alltid lätt att vara mig. Jag bestämde mig för att göra julkorv och mos till middag, jag satt igång spisen med korven och grejerna till mosen, när jag hörde att korven kokade gick jag för att kolla till moskastrullen också och det visade sig att det var ISKALLT, jag hade slagit på plattan men inte öppnat upp barnlåset helt så bara den ena plattan blev varm! Nåjå, jag hade iaf tagit bort barnlåset lite denna gången iallafall.

Utöver det har dagen varit lååång, det har känts riktigt lång eftersom Fröken har varit trött. Jag gjorde verkligen mitt bästa att somna tidigt igår, vid 22 slocknade jag till i någon minut men sen vaknade jag och låg vaken långt in på natten, vid 23.30 var jag lite sugen på mat så jag tog en smörgås och lyckades "nästan" komma upp i den mängd mat jag bör/ska äta varje dag. Jag såg dock idag när jag kom hem från jobbet att jag hade lyckats glömma äta upp smörgåsen och hade en trevlig bit liggandes vid väckarklockan.



Men men, idag ska jag gå och lägga mig i tid och jag ska banne mig sova! Risken finns dock att jag kommer slockna på soffan som jag har bestämt dejt med här vilken sekund som helst. Jag skulle leta upp en ny bild på soffan men virrade runt mig bland alla bilder så ni får en från när jag nyss (sommaren 2010) hade köpt den istället :) En sak kan man iallafall säga om min soffa och det är att den är riktigt skön att ligga/sitta i, så det så!

*går till soffan*

2 kommentarer:

  1. Sv: tandläkaren gick så bra så. Inget hål på ngn av oss. så gott att avsluta året så :)

    Men julgodiset var klart roligare och mysigare ;)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Oki men då förstår jag lite bättre. Jag och sambon har pratat om att vara fosterfamilj/stödfamilj, finns så många som behöver lite positiv energi och familjer som behöver avlastning. Men vi pratar än bara om det, har ju en dotter på 11 månader också, vi vill bo lite större innan det blir aktuellt. Vilket babbel det blev nu, sorry! :)

    SvaraRadera