lördag 10 december 2011

Because of you


Hejsan Sötnosar, vad gör ni en kväll som denna? Själv sitter jag och rensar på min ena hårddisk för att få plats med diverse serier och musik, samtidigt lyssnar jag lite på Takida och åker tillbaka i minnet. Jag kommer ihåg första gången jag hörde denna låt, det var när T slog på den hemma hos sin bror så man fick se videon och lyssna på låten, jag blev fast direkt och varje gång jag hör den så fladdrar fjärilarna runt i min mage som de gjorde då. Skillnaden är att nu kan jag visa det, då höll jag det djupt inom mig.

Idag har jag varit ute och fikad med några av mina gosiga vänner, det var riktigt mysigt att sitta på Waynes och kackla om allt och inget, det är så roligt att M har kommit tillbaka till Sverige nu efter att ha varit och jobbat som Au-Pair i en massa månader. När vi hade fikat klart åkte vi iväg till Dollar och Ica för att några av damerna skulle handla lite, sen åkte jag och T iväg och hälsade på hemma hos gogumman A. Jag känner mig alltid så avslappnad hemma hos henne, det är så mysigt och jag skulle lätt kunna sitta en halv evighet i hennes soffa och bara prata.


Idag när vi var på Ica så kikade jag på granar och jag blir så sugen på att skaffa en, men jag SKA hålla mig och spara det till nästa Jul, jag vill verkligen ha en vit rackare men jag vill nog ha en grön också, undra om folk skulle tycka man är knasig om man hade två julgranar inne? Det finns ju så fruktansvärt mycket fint julpynt till granarna så det räcker aldrig med bara en gran, så det så! Om folk vill tycka att jag är knäpp så får de allt göra det, som att jag skulle bry mig ;)

Jag längtar verkligen till imorgon, det ska bli mysigt med julmarknaden som jag aldrig besökt innan och sällskapet jag ska dit med går inte av för hackor, hjärtat och goa-A på en och samma gång, kan det bli bättre? Sen kommer det bli mysigt att gå iväg till S och äta julgröt och träffa alla hemma hos henne, jag har aldrig varit iväg på något sådant heller så detta år tar jag många "oskulder" på mig själv. 

Idag när jag tittade på kalendern så slog det mig att året snart är slut och jag började fundera tillbaka på året som varit, jag har verkligen förändrats, inte bara till utseende men även som person, jag har vuxit mycket och har prioriterat mig och inte alla andra. Jag har stått upp för mina känslor och avslutat en nästan 11,5års "saga" med en som jag trodde jag skulle spendera resten av livet med, vem hade kunnat tro det? Jag har blivit lite mer social på så sätt att jag inte har lika stora problem med att träffa folk jag inte känner. Detta år har jag lärt känna många underbara människor som jag inte skulle vilja vara utan, hade det varit för bara 1,5år sedan så hade det aldrig hänt att jag gått iväg på en tjejfest eller till en fest där jag inte känner allt folk som är där, då hade jag stannat hemma. Men mest stolt är jag nog över att jag vågade lyssna på mina känslor och inte slog bort dem som jag utan problem hade gjort tidigare, jag tog ett steg från min trygga väg in på ett spår som jag inte visste någonting om men jag ångrar ingenting... I-N-G-E-N-T-I-N-G.


Jag känner på mig att ni kommer få mycket musik i min blogg nu när jag upptäck att man kan länka musik här, nästan risk för att det kommer komma "dagens låt" när jag väl skriver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar