onsdag 15 maj 2013

Bästa lappen


När man arbetar med karlar som inte alltid är så pricksäkra mitt i natten så är det bra att gardera sig med denna lapp som jag förövrigt fotade av från mitt gamla jobb. Bilden har gett många skratt på jobbet och sen jag fotade detta kort här en kollega (jag säger inga namn) skrivit in två bokstäver på mössan som en pik till en annan kollega som brukar vara den skyldige om något har hänt på toaletten, skönt med en arbetsgrupp där det finns mycket humor.

Kollegorna gillar att retas/jävlas med varandra, en dag när jag kom till jobbet hade två stycken gömt en docka i en av personal sängarna bakom en kudde, denna satt de i rummet som en annan kollega skulle sova i den natten och hon fullkomligt hatar den där dockan. Dockan kan tydligen prata och verkar vara inställd på ljud eller något så när hon jobbade natt för 1år+ sedan och gick in i brukarens rum så hade dockan suckat till och gjort något annat ljud så hon höll på att skita ner sig... Iallafall, när hon såg dockan blev hon nästan skogstokig och började genast planera ut hämnd!

När en av de skyldiga kom till jobbet så hade han ett a4:a papper fullt med navlar på sin hylla i garderoben, han har extrem navelfobi så för honom var det ett utmärkt straff, jösses vad jag skrattade. Men hon var snäll, hon skrev ut på kvinnliga navlar, det hade kunnat vara på karlars håriga saker... Den andra "brottslingen" i det hela kom in genom dörren en dag och då hade hon monterat upp smällare runt hela öppningen så när dörren åkte upp så smattrade det på rätt bra *skrattar*, jag tror dessa två kommer tänka sig för innan de jävlas med henne igen! ;) Men hon var ändå ganska snäll för den ena av dem är en liten gottegris och hon hade hittat något godis med smak av ansjovis eller något liknande, men det tyckte hon var för elakt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar