måndag 20 maj 2013

Painting flowers on the wall.


Det började bli dags att ge er en liten uppdatering från rabatten, nu har jag fått dit lite ljuslyktor, en liten kossa, en fågelholk och ett litet hjärta. Jag måste dock sätta mig och gräva igen för en perenn från förra året har börjat ta över rabatten, hade aldrig kunnat tänka mig att den skulle bli så stor, kanske att jag tar och ordnar en kruka och flyttar över den.

Jag har även hunnit plantera jordbubbar som jag köpte från en trevlig kvinna på fb, får hoppas att de sprider sig och blir riktigt fina när de väl kommer igång och ger bär (nästa säsong eller så). Imorgon ska jag och hämta två tomatplantor av en annan kvinna på fb, har för mig att de hette Tiny Tim eller Tom kanske det var, ska bli spännande att se vad som händer med dem.


Nu ska det bara städas på balkongen = tvätta av plankorna och kasta lite grejer som inte ska vara där, sen blir det nog till att köpa två mattor som är likadana (förhoppningsvis innan sommaren är över). Sen hoppas jag att F kommer ihåg att ringa till Härnösandshus och säga att han är intresserad av lägenheten som är ledig tvärsöver gården så det kommer ytterligare en trevlig granne *gilla*

Dags att göra något vettigt, ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar