måndag 20 maj 2013

Måndag!



 Jag har via jobbet hittat ett nytt favoritställe när det kommer till att åka iväg och grilla här i Härnösand, sen R och jag åkte dit i Torsdags och grillade så har jag hunnit vara där ytterligare två gånger och visar glatt mina vänner stället. Det är så fruktansvärt lugnt och skönt där och sen att det finns både ett mysigt vindskydd med bänkar och bord och möjlighet att tända ljus, sen finns det även ytterligare ett bord med bänkar ute i solen och en hög grillplats.




I torsdags åkte jag och T dit tillsammans med Mini-T, han verkade trivas och undersökte glatt stället och mumsade på korv, vi hade tur med vädret och när jag tittar ut genom fönstret idag så undrar jag om det bara var en dröm att vi har haft kanonväder hela helgen.

 Eftersom jag idag bloggar via datorn hemma så passar jag på att ladda upp lite bilder som jag hade liggandes från "grillstället", ser det inte lockande ut? ;)



Igår åkte vi dit tillsammans med grannen + pojkvän, solen fullkomligt stekte oss och det var en riktigt bra utflykt, kände mig lite lätt stekt när jag sedan kom hem och började "svalna", men man ska inte klaga när det idag regnar ute.

 
Innan utflykten igår spelade vi lite kubb med grannen i det fina vädret, jag och T vann 2 av 3 gånger och om inte någon "fuskat" och skickat iväg kast som man inte får så hade det kunnat bli 3 av 3 :) men lika glad för det är vi, vi hade en trevlig stund där ute.

Annars har helgen tuffat på i en behaglig takt, sov ganska mycket på Fredagen och sen när T skulle och jobba på natten så vaknade jag till och av en impuls åkte jag med honom upp till Umeå, jag var dock inte mycket till sällskap utan sov större delen av tiden upp men sen när vi åkte söderut igen så var jag pigg och alert men då var klockan efter 7.

Efter T hade kört klart så åkte vi in till Birsta och käkade lunch med F och sen gick vi in på Ica och shoppade lite till middagen -> grillning. Meningen var att det skulle komma lite folk från Stockholm och hälsa på, först skulle två komma, sen fyra och sist sex men det slutade med att ingen kom p.g.a. strul och då hann klockan bli för mycket för att det skulle vara värt att åka upp, men men, det kommer fler chanser.

That's it! :) Trevlig Måndag på Er i det hemska vädret (om ni bor i H-sand).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar