lördag 11 maj 2013

Rabatten


Vem hade kunnat tro att jag skulle få gröna fingrar? ;) Vi ska iof inte ropa hej än för man vet aldrig om de kommer överleva. Dessa blommor planterade jag helgen som S var på besök, jag blev less förra sommaren av barnen som bor där T bor inte kan skilja mellan ditt och mitt, trots tillsägelse av olika människor till både dem och deras föräldrar så blev det ingen skillnad, de pallade jordgubbar och smultron hela sommaren men nu är det färdigt med det. Jag grävde upp hela rabatten (lämnade en blomma som vi ska se vad det är för något och om den är fin åker den in i en kruka annars får den gå till de sälla jaktmarkerna) och slet som ett djur, det är banne mig mer jobb än man kan tro!

Alla blommor i rabatten är perenner, eller en lever i två år men den sprider sina frön vidare så den räknades ändå som en perenn enligt herren på blomsterträdgården. Rackarns, nu ljög jag, satt ditt några penséer som inte fick plats i "korgarna" som ska upp på balkongen.

Nu fattas bara någon fin lykta att sätta bland blommorna, såg att Inreda och Sånt hade på rea men jag ska bara hinna dit och handla också, får se om jag hinner under veckan (om de fortfarande är på rea då), annars hittar jag kanske något annat fint som ett litet sött djur eller något liknande. Utöver det ska jag och leta efter jordgubbsplantor (de hade inte hunnit få in dem sist) och blommor som jag kan hänga i amplarna som ska få klättra där, men det blir ett senare projekt, nu ska jag fokusera på att få dessa att överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar