lördag 11 maj 2013

Falun

Bilen som T körde

Jag berättade innan att jag åkte ner en sväng till Falun och hälsade på bästa R och hans flickvän L som jag inte träffat innan. Det var en riktigt smidig resa, T skulle köra en lastbil ner till Borlänge för att hämta varor på Ica Maxi och eftersom jag inte började förrän vid 10:30 på måndagen så bestämde jag mig för att åka med ner. Resan gick kanon, jag var inte det bästa sällskapet för jag sover som en stock i lastbilar, jag har inte åkt en sådan sen jag var liten och fick följa med pappa så det blev lite nostalgi där mitt i allt.


Chauffören

Resan ner gick fort, kan bero på att jag sov större delen av vägen. T lämnade mig på en mack som R sen hämtade upp mig på, vi promenerade sedan hem till honom och det var en riktigt skön promenad, trots att jag hade ont lite här och där sen jag hade varit i rabatten och lyckats sträcka mig på något sätt. Jag hann inte se så mycket av själva stan, det får vi ta vid ett annat tillfälle (kommer förmodligen ta ner bilen dit och hälsa på en helg när tid finns). Hemma hos R fick jag träffa deras mysiga katter och lilla Zelda var ruskigt söt och sååå liten trots att hon var runt 1år gammal. Där hemma bjöd R på en god middag, vi tittade på lite film och jag fick träffa L som var riktigt trevlig, det kändes inte som att det var första gången jag träffade henne utan det flöt på och det kändes som att jag har känt henne i flera år, R har verkligen gjort ett kap där! Tiden gick dock alldeles för snabbt men vi hann med att dricka en god drink som R blandade till och planera inför framtiden lite att vi ska ses och sen var det bara att proemenera tillbaka till macken och åka hem med T, vi var tillbaka i Härnösand vid 2.30 så jag var lite trött på jobbet dagen efter trots att jag hade sovmorgon!  Men en positiv sak är att om han kör den svängen så kan jag åka med om han är barnledig då och om jag inte har ett morgonmöte på måndagen som vi har varannan vecka men någon gång kommer det passa.


R och Lilla Zelda

Jag har däremot lovat min kusin att jag ska åka med hela vägen till Borlänge vid tillfälle och ta en fika med honom där, jag hade fått för mig att han bor i Falun men det gjorde han inte, lite synd för då hinner jag inte träffa både honom, L och R på samma gång men man kan inte få allt här i livet.

Men men, nu ska jag inte sitta här och skriva en massa svammel utan ni får helt enkelt vänta till nästa gång jag har tid att skriva ;)

Trevlig Lördag på Er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar