söndag 19 juli 2015

Äntligen ledig

 Vila i frid älskade misse

i alla fall för en dag,  har kommit hem imorse efter att ha jobbat ett dygn på jobbet, det nya schemat som kommer träda i kraft i Sep har vi fått titta på och jag kommer gå ner i arbetstid till mellan 75-80%, men det gick inte att göra så mycket mer i och med att min tjänst upphörde när han slutade skolan och jag får nu gå in som en vanlig assistent och då försvann 2h om dagen mån-fre. Nåjå, man får vara glad för det lilla och en gång på 6v är jag ledig i 10 dagar så det kommer passa bra nu när vi väntar en liten bebis.

Skrollan 2014-06 - 2015-07-15

I onsdags fick min ena misse somna in, hon smet ut för någon vecka sedan över natten (var en innekatt) och kom hem på morgonen, sen började hon kräkas, tänkte att hon hade fått i sig lite gräs o.s.v. och sen fick hon feber i två dagar. Febern gick över och hon slutade kräkas, hon började äta igen och jag trodde att allt var ok. Men sedan sakta men säkert började hon dissa torrfodret och åt bara blötmat och drack, jag var glad så länge hon åt och inbillade mig att det skulle bli bra men missen började tappa vikt. Sen efter ett tag så slutade hon helt med blötmaten och bara drack, jag kontaktade sedan en veterinär och pratade med dem om henne och hennes symtom o.s.v. Det slutade med att det bokades en tid för avlivning, när maken kom in med katten till veterinären sa de njursvikt. Jag kan för mitt liv inte förstå hur en katt som ganska precis blivit 1år har kunnat få det och att det gick så snabbt, ni ser på bilden här ovanför skillnaden på missen och det gick på ca 2,5-3v.

Skrollan och hennes syster Madicken 

Hennes syster blev riktigt olycklig, hon har varit som en orolig själ under hela Skrollans sjukdom och sprungit runt som en yr höna. Eftersom de vuxit upp tillsammans och ingen av dem har någonsin varit ensam så tog jag hem min katt som bodde hemma hos mitt ex. För att göra en lång historia kort så blev hon kvar där när jag flyttade ihop med Timo och hans hund flyttade ihop med mitt ex (de bytte tjej) och katten blev från första stund förälskad i hunden och de satt ihop. Jag hade inte hjärta att splittra på dem men nu hade hunden flyttat ut på landet till mitt ex föräldrar och kissen blev kvar inne i stan så nu fick hon äntligen flytta hem. Madicken är väldigt skeptisk till Nyx och fräser mest till henne, Nyx bryr sig inte (hon är gammal och förståndig), jag hoppas att det ska bli bra och att Madicken kommer kunna acceptera henne för jag kan inte se henne vara en ensam katt med tanke på hur beroende hon varit av sällskap av sin syster.
Annars har det inte hänt överdrivet mycket veckan som varit, jo, just det, jag kände Pyret sparka för första gången i magen (från utsidan) förra helgen och för några dagar sedan fick även maken känna på puffarna. Det har gått riktigt snabbt, från att bara känna lite fladder så känner jag regelrätta sparkar som oftast får mig att hoppa till för att jag inte alls är beredd på dem. Det underbara med det är att jag inte behöver fundera på om Pyret lever där inne, men ibland kunde hen allt får lugna ner sig lite med rörelserna.

Nu ska jag gå och försöka vara lite social med min make och hans son innan sonen åker tillbaka till sin mamma, han kom på en oväntad visit i torsdags och åker hem idag. Meningen var att han skulle vara fyra veckor med sin mamma när hon hade semester men hon hade honom 1v på dagis och sen tre dagar under sin semester innan han fick komma tillbaka till oss. Han var glad att träffa den nya katten och har inspekterat magen min och konstaterat att den växer! Nästa gång gossen kommer till oss så har vi semester och åker upp till min familj i nästan 2v *längtar*, jag måste bara jobba tre nätter och tre dagspass innan det blir av.

Ha det bra så länge där ute och hoppas att ni har bättre väder än vad vi har här i Västernorrland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar