torsdag 30 juli 2015

Välkommen v24


Idag går jag (som rubriken säger) in i vecka 24, tiden tickar sakta men säkert framåt och det ska bli spännande att träffa barnmorskan och se om de kollar SF-måttet. Jag ser däremot inte fram emot när de ska ta lite prover för att kolla mina värden, jag kan redan säga att de inte är bättre efter en järninjektion med tanke på tiden som gått och hur pass mycket jag har blött från polypen.

Igår firade jag och maken 1årig bröllopsdag, det blev inte mycket till firande eftersom jag började jobba kl 8 och slutade 14, han drog till jobbet sitt vid 12:00 och kom hem efter 1:00 då jag sussade gott i sängen. Maken hade dock lämnat en bukett på köksbordet, han är bra på det där med blommor och vet vad jag gillar, jag tar gerberor över rosor vilken dag som helst och gerberan var den blomma som var i min brudbukett <3. Bredvid buketten hade han lämnat ett jätte vackert brev som gjorde mig otroligt känslosam och gråtmild, dessa hormoner. ;)


Imorse fick vi köra lite firande istället så jag ställde mig och gjorde Amerikanska pancakes till frukost, lyckades få ner mobilen i stekpannan också när smöret hade hunnit smälta (härligt Anna) och sedan när jag skulle dricka så lyckades jag komma åt tallriken med glaset så det åkte dricka över halva mig och bordet, det är verkligen inte min dag idag. Tack och lov är jag ledig och regnet fullkomligt öser ner utanför, jag ska tillbringa dagen med en bok i sängen/soffan/fotöljen och samla lite kraft inför de sista två dygnen på jobbet innan semestern. Jag hade funderat på att åka med maken till Borlänge men jag insåg att min kropp orkar inte det och det är bara att lyssna på kroppen!

Jag måste tipsa om en app jag tagit hem till telefonen, den heter Wish! Livsfarlig är den, har hunnit beställa en massa saker till bebisen och till mig själv för den delen. Priserna är helt sjuka, beställde exempelvis en "pandakudde" för 18kr och de jag har sett innan ligger runt 199kr ->, beställde även en liten "badfilt" som var riktigt söt för lite och ingenting och lite underlägg med roliga motiv, haklappar för 9kr/styck som var lite roligare etc. Det enda negativa är att de har relativt lång leveranstid eftersom man inte beställer inom Sverige, kan ta upp mot 30 dagar, men jag har inte direkt bråttom att få sakerna så mig stör det inte. Just tusan, hittade även en liten lampa som projicerar en stjärnhimmel för 41kr om jag minns rätt, var på väg att beställa en sådan tidigare från en sida i Sverige men då kostade de en bra bit över 100-lappen. Så om ni vill riskera att bli lite fattigare, ladda hem Wish! :) Här finns lite av det jag beställde om man skrollar runt  https://www.wish.com/search/baby?th_s=1#default

Nu ska jag plocka med mig en bok och mysa ner mig med katterna, Madicken har redan sprungit förbi mig ett antal gånger och försökt locka mig från datorn. Ha en fortsatt trevlig Torsdag där ute.

3 kommentarer:

  1. Här gick vi in i vecka 27 idag! Rullar på!
    Romantiskt fint firande du fick...
    Hoppas solen lyser på dig idag!

    Sv: tält är jättemysigt. Sambon gillar det dock sådär och har varit och köpt husbil minsann, haha!

    SvaraRadera
  2. Sv: Det är så känsligt med gravida och att vara gravid. Man ska helst bara må tipp topp och gnäller man så är det fel och mår man bra är det också fel. så det går knappt att göra rätt. Jag har haft en jättejobbig start, psykiskt sett och mår ännu inte alls okej. Så har varken njutit eller längtat än... hoppas det kommer...

    SvaraRadera