söndag 26 juli 2015

Lördag & Söndag!


Skrivet på Lördag:
Skönt med helg, jag och missarna njuter av lugnet och idag blir maken också ledig i några dagar, det ska bli så skönt att få rå om varandra i några dagar innan vi gör sista rycket på våra jobb inför semestern. Det tråkiga med semestern om man nu får använda ett sådant ord tillsammans med det är att de flesta redan har gjort bort sin semester, min syster har några få dagar kvar av sin innan hon börjar jobba när vi är där uppe. Tack och lov har barnen fortfarande sommarlov så de får "äran" att umgås med sin moster.

Pyret i magen har börjat skaffa sig en liten dyngsrytm nu som jag känner igen, runt 9 brukar puffarna börja och sen känner man dem lite då och då, sen när kvällen närmar sig brukar puffarna sluta runt 20:00 ibland lite senare och sen är det lugnt tills morgonen kommer, innan så var det mycket puffande på nätterna. Jag kan erkänna att det är ganska skönt att få sova mer ostört om nätterna utöver de obligatoriska turerna till damernas, men jag har för mig att någon har sagt om att bebisen är aktiv i magen under natten så kommer den sova riktigt bra på nätterna när den kommer ut, jag hoppas att detta är en myt för då kommer denna vara en morgonpigg rackare! :)

---------------------------------------------------------------------------

 Min gigantiska mage, var ska detta sluta?
Skrivet på Söndag:

Haha, maken kom hem när jag satt och bloggade så jag glömde helt bort att avsluta det. Då får vi helt enkelt fortsätta idag också.

Igår åkte jag ut till mina fd svärföräldrar och hälsade på mitt ex och makens fd vovve (long story). Vi gick ner till vattnet och han sa att det var sååå kallt, satt ner handen och såg sedan att de hade en termometer som hängde från bryggan och drog upp den, kallt my ass, det var 19grader och det vattnet går ihop med havet så det är inte en liten sjö direkt. Hade jag haft badkläder hade jag lätt hoppat ner i vattnet och tagit mig årets första dopp.

Vi åkte sedan in till stan igen och hämtade maken och drog till Bittens för att käka lite middag, mina smaklökar är inte alls som de brukar vara när jag är icke gravid så jag var inte lika förtjust i maten som jag brukar *tyvärr*, maken sa att det smakar som det alltid gör så antat att det bara är jag och jag hoppas att det kommer gå tillbaka när Pyret väl är ute.
 
Efter middagen åkte vi och lämnade exet ute på landet igen där han är hundvakt, plockade lite rabarber (nu jävlar ska här kokas kräm) och sedan in mot stan igen. Hade under kvällen textat lite med en vän och det visade sig att hon satt på Skeppet så vi åkte förbi där en sväng och satt där i lite mer än en timme innan det var dags för oss att åka hem. Det kändes lite annorlunda att sitta ute på en krog/pub och beställa cola med is, på Bittens tog jag dock en alkoholfri drink som var lite söt/sur och det var riktigt smaskigt!

När vi kom hem gjorde vi inte många knop, vi började titta på Sharknado 3 (jag med min hajfobi måste se alla hajfilmer som finns), men insåg att båda var alldeles för trötta så vi la oss helt enkelt och sov istället.

En helt ok helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar