måndag 17 september 2012

17 Sep


Efter att ha jobbat och slitit som en toka veckan som var så hade jag äntligen chans till sovmorgon idag, jag trodde inte att det skulle bli något problem med tanke på att jag jobbat 15 resp 11h utan rast under Lördag och Söndag, ack så fel jag hade, runt 8 slog jag upp ögonen och det var kört! Om det nu hade varit fint väder ute så hade det inte varit lika tragiskt, men regnet fullkomligt öste ner också.

Idag ska jag iväg på ett möte med AF kl 10.00 och sen ska jag evntuellt på ett möte med en Hemtjänstchef också (hon skulle e-maila mig under dagen om hur/var/när som hon har tid att träffa mig). Utöver det tänker jag inte göra så mycket, snuvan är värre än någonsin och kroppen börjar känna sig lite slut. Men jag kommer förmodligen befinna mig hemma för hon som anlitade mig till assistentgrejen kommer förmodligen höra av sig imorgon om flera introduktionspass.

Just tusan, jag måste ringa och boka in tid på vårdcentralen så jag kan ordna mina papper för medicinen, jag kommer inte ihåg hur sjuksköterskan skrev sist på mitt papper om det skulle gälla hela kommunen eller inte, det hade varit riktigt smidigt om det var så. 



Natten som var så har jag haft väldigt aktiva drömmar igen, denna natten har jag fött barn, det gick supersnabbt och jag tänkte mest: "Om det är så här smidigt och smärtfritt så kan jag då lätt skaffa en liten armé.", Jag fick i drömmen en liten flicka och var riktigt glad över att jag under hela graviditeten som jag hade missat i drömmen bara hade gått upp 0,5kg. Jag tog min lilla dotter och gick och visade till pappa och sa: "Jag har något att berätta." Haha, minen hans var obetalbar. Hela natten har jag gosat med denna lilla bebis som inte var som alla andra nyfödda utan hon låg och skrattade och donade. Jag var tvungen att messa min älskade vän som snart ska ha barn och skrev att det nog är ett tecken på att hennes lilla bebis i magen (en flicka) snart är på G ut.

Nu ska jag gå och se om jag hittar något varmt att ta på mig, jag känner mig frusen som få (ovanligt). Sen ska jag sitta och titta på klockan tills den närmar sig 10 så jag kan ge mig iväg på mötet.

Ha en trevlig dag alla! :)

Ps. Ja, jag trivs riktigt bra på det nya stället, jag hoppas att det blir en massa pass inbokade där sedan för jag och brukaren har riktigt roligt tillsammans och man känner sig välkommen och uppskattad där. Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar