onsdag 12 september 2012

Shopping och Film

"Nya jackan"

Igår joinade jag en grupp på FB där de säljer kläder i denna stad och fyndade denna fina vinterjacka, jag har två långa sen tidigare och en lite kortare som är röd/grå men när jag såg denna så kunde jag inte säga nej. Jag vet inte vad som har hänt med mig men jag tycker helt plötsligt om färger som jag inte brukar vara brydd om annars. Hjärtat var snäll och skjutsade mig hem till de som hade lagt ut jackan, tjejen som öppnade frågade om jag ville prova den men jag orkade inte utan chansade på att en S skulle passa och det gjorde den. 200kr fattigare är jag nu men jag kommer iallafall hålla mig varm.

Älskade Kalix

Eftersom jag börjar på mitt nya jobb irmorgon så ska jag ta det fruktansvärt lugnt idag, min kropp kommer inte göra mer än den absolut måste. Började dagen med att dra igång tekokaren med lite mumsbums i och sen hoppade jag in och tog en riktigt varm dusch. Plnanen sen blir att krypa ner i sängen med en bok och ta det passivt en stund.



Jag funderar på att titta klart på Tim Burtons nya film (Dark Shadows) idag, tittade på den igår med T och K, denna fröken var dock lite trött och lyckades somna till och från men det jag såg var bra. Jag gillar verkligen Herr Burtons filmer och fick upp suget på att se Sleepy Hollow igen, vem vet, kanske får ta en "Burton Weekend" med iallafall dessa filmer:

Sen finns det ju en herrans massa fler filmer han har gjort också men dessa är de som står överst på min lista.


Nu ska jag komponera ett fristående inlägg idag som inte "passar" in i detta så håll i hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar